تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 14:57

رئیس اتاق اصناف کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

صادرکنندگان با مشکلاتی مواجه هستند

صادرکنندگان با مشکلاتی مواجه هستند
جهت رفع تعهدات ارزی، صادرکنندگان با مشکلاتی مواجه هستند

رئیس اتاق اصناف کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید بادام مامایی در استان و افزایش متقاضیان آن در کشورهای فرانسه و آمریکا، گفت: از ۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت بادام مامایی امسال ۲۵ هزار تن محصول برداشت شد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس از شهرکرد، مرتضی درخشان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری گفت: انجمن بادام استان در راستای برند‌سازی این محصول و جلوگیری از خام‌فروشی تشکیل شده است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بادام مامایی از دهه ۶۰ به بعد در استان برندسازی و تولید می‌شود، عمده مصرف بادام مامایی در کشور‌‌های فرانسه و آمریکا است به همین جهت زنجیره تولید این محصول باید تکمیل شود.

وی با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات آن، افزود: جهت رفع تعهدات ارزی، صادرکنندگان با مشکلاتی مواجه هستند و تحریم‌ها سبب ثابت ماندن قیمت این محصول شده است.

درخشان یادآور شد: سطح تولید بادام مامایی در استان ۲۰ هزار هکتار و در سال جاری ۲۵ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه بادام مامایی یکی از ارزشمند‌ترین و گران‌ترین خشک‌بار دنیا محسوب می‌شود، لازم است نگاه ویژه‌ای نسبت به قیمت‌گذاری آن در شهرک‌های بادام داشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین تغییر کاربری برخی از اراضی کشاورزی جهت احداث انبار و اندیشیدن تمهیداتی چون کمک برای خرید دستگاه‌های ضدسرمازدگی برای جلوگیری از سرما‌زدگی باغات کمک زیادی به افزایش تولید می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.