کد خبر : 20553
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1395 - 13:01

زنبورداران زیر پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار می گیرند

بسیاری از پرورش دهندگان زنبور عسل از بیمه عمر و آتیه برخوردار نیستند که این امر آینده شغلی آنان را به خطر می اندازد.

بسیاری از پرورش دهندگان زنبور عسل از بیمه عمر و آتیه برخوردار نیستند که این امر آینده شغلی آنان را به خطر می اندازد.

در مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد تا مشکل بیمه تأمین اجتماعی زنبورداران با تصویب آئین نامه هایی حل شود تا این قشر زحمتکش نیز که نقش کلیدی و بسیار مهمی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بر عهده دارند، بتوانند از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بسیاری از پرورش دهندگان زنبور عسل از بیمه عمر و آتیه برخوردار نیستند که این امر آینده شغلی آنان را به خطر می اندازد و همیشه با یک اضطراب و دلهره به آینده زندگی می کنند.

صدیف بدری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زنبوردادران استان با حضور مسئولان و دست اندرکاران ذیربط استانی با اعلام این خبر افزود: صنعت پرورش زنبور عسل در استان برای بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می کند و سالانه بیش از شش هزار تن عسل نیز در این استان تولید می شود، بنا بر این ضروری است تا با اتخاد تصمیمات درست و کارساز موانع و مشکلات مربوط به این قشر زحمتکش که مدت زمان زیادی از سال را به صورت شبانه روزی در کنار کندوهای خود درون چادر زندگی می کنند، از میان برداشت.

وی با اشاره به ضرورت بیمه زنبورداران استان افزود: متاسفانه بسیاری از پرورش دهندگان زنبور عسل از بیمه عمر و آتیه برخوردار نیستند که این امر آینده شغلی آنان را به خطر می اندازد و همیشه با یک اضطراب و دلهره به آینده زندگی می کنند. در مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد تا مشکل بیمه تأمین اجتماعی این قشر با تصویب آئین نامه هایی حل شود تا این قشر زحمتکش نیز که نقش کلیدی و بسیار مهمی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بر عهده دارند، بتوانند از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تعدادی از افراد که اغلب غیر بومی هستند با استقرار در کنار جاده ها و عرضه محصولات بی کیفیت عسل به حیثیت این بخش لطمه وارد می سازند، یادآور شد: برخورد قهری با این قشر

نمی تواند مشکل اساسی را در این ارتباط حل کند. راه حلی که در این خصوص پیشنهاد می کنم این است که در کنار بزرگراه های شهرستان نمین و نیر و حتی شهر هیر نمایشگاه دائمی چند منظوره با هدف عرضه عسل مرغوب و با کیفیت استان راه اندازی شود.

بدری در همین زمینه خاطر نشان ساخت: این کار علاوه بر اینکه برای اقشار زیادی از مردم بومی منطقه کارآفرینی ایجاد می کند، بلکه به عسل فروشی های پراکنده حاشیه جاده ها نیز سر و سامان می دهد و بدیهی است آن دسته از فروشندگان و تولید کنندگان در اینگونه نمایشگاه ها محصولات خود را عرضه خواهند کرد که کیفیت محصول آنها منطبق با برند عسل سبلان باشد و از بسته بندی مشتری پسندی نیز برخوردار باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از مدیران مراکز آموزش عالی استان خواست با هدایت پایان نامه های دانشجویی در خصوص زنبور عسل و راه اندازی دانشکده مستقل زنبور عسل در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و پایه ریزی صادرات توانمند این محصول موجبات رشد و شکوفایی بخش دامپروری و زنبور داری استان را فراهم آورند.

وی در پایان به زنبور داران استان قول داد تا تمام سعی و اهتمام خود را در مجلس شورای اسلامی درخصوص قیمت خرید تضمینی این محصول بنماید تا تولید کنندگان بتوانند بدون دغدقه و با خاطری آسوده محصول خود را تولید و روانه بازار مصرف کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.