کد خبر : 15134
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1395 - 9:52

رییس نظام مهندسی با اشاره به استخدام ۱۰ هزار ناظر کشاورزی / ناظرین کشاورزی مسئولیت سنگینی دارند

دهقان نیوز / با تصویب مجلس ۱۰ هزار نفر استخدام دولت شدند و امروز با قانون بهره وری سازمان نظام مهندسی کشاورزی مسئولیت سنگینی دارند.

دهقان نیوز / ناظران در گذشته در مزرعه گندم فعالیت می کردند که با تصویب مجلس ۱۰ هزار نفر استخدام دولت شدند و امروز با قانون بهره وری سازمان نظام مهندسی کشاورزی مسئولیت سنگینی دارند و اگر دستگاهها آن را رعایت کنند به نتایج خوبی خواهیم رسید.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: با استفاده از کارشناسان و ناظران کشاورزی و انتقال دانش و مهارت به بهره برداران در داخل مزرعه به ارتقاء بهره وری در تولید کمک می کنیم.

احمد کبیری گفته در حال حاضر تعداد ۲۰۷ هزار نفر عضو سازمان هستند و در بیش از ۲۰ گرایش فعالیت می کنند و این نهاد در همه استانها نمایندگی و در بسیاری از شهرستانها دفاتر رسمی دارد و خدمات لازم را به کشاورزان ارائه می کند.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تشکیلاتی دانش بنیان، تخصصی و حرفه ای است که با جذب فرهیختگان بخش کشاورزی که اکثر آنها کارشناس، کارشناس ارشد و ۱۹۰۰ نفر نیز دکتری هستند برای کمک به تامین امنیت غذایی مردم که مهمترین وظیفه آنها دادن خدمات فنی و مهندسی مورد نیاز کشاورزان است فعالیت می کند.

کبیری تصریح کرد: خدمات این سازمان از طریق کارشناسان رتبه بندی شده و شرکت های فنی و مهندسی تحت پوشش در بخشهای مختلف داده می شود و تلاش می کنیم مهارت کشاورزان را بالا ببریم.

انتقال دانش به مزرعه با جدیت عملیاتی شده است

وی بیان کرد: برای اقتصادی شدن تولید در بخش کشاورزی، باید دانش وارد مزرعه شود تا بهره برداران و کشاورزان با دانش و مهارت تولید کنند تا کیفیت محصول بالا برود و در همین راستا هزینه ها کاهش یافته و تولید سودآور شود.

کبیری در خصوص فعالیت ناظران کشاورزی اظهارداشت: ناظران در گذشته در مزرعه گندم فعالیت می کردند که با تصویب مجلس ۱۰ هزار نفر استخدام دولت شدند و امروز با قانون بهره وری سازمان نظام مهندسی کشاورزی مسئولیت سنگینی دارند و اگر دستگاهها آن را رعایت کنند به نتایج خوبی خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: هنوز رسالت سازمان را برخی دستگاهها قبول نکرده اند و ما در حال مذاکره هستیم تا قانون رعایت شود و چون رتبه بندی اشخاص حقیقی و حقوقی با این سازمان است باید این نقش به رسمیت شناخته شود و در واگذاری امور در مناقصات برای انتخاب پیمانکار و مشاور به ما مراجعه کنند.

برای انتقال بخشی از کارهای تصدی گری جهاد کشاورزی آمادگی داریم

کبیری یادآورشد: در حوزه جهاد کشاورزی حدود ۸۰۰ فعالیت شناسایی شده که ۵۰ درصد حاکمیتی و ۵۰ درصد تصدی گری است و از آنجا که دولت درصدد کوچک کردن بدنه و حجم خود و بدنبال اجرای وظایف حاکمیتی است ما در تصدی گری آماده پذیرش مسئولیت هستیم.

وی بیان کرد: یکی از نکاتی که در بخش کشاورزی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد موضوع بهره وری است و اگر بتوانیم با آموزش و مهارت آموزی و انتقال دانش به مزرعه سطح علمی و تخصصی کشاورزان را بالا ببریم می توانیم به اقتصادی شدن کارها امیدوار شویم.

برگزاری المپیاد بهره وری در نیمه اول امسال

کبیری اظهارداشت: برای کمک به تحقق بهره وری، برگزاری المپیاد ملی بهره وری در دستور کار قرار گرفته که این برنامه قرار بود در تابستان برگزار شود اما برای این که فرصت لازم برای حضور بیشتر کشاورزان در المپیاد فراهم شود زمان آن دیرتر خواهد بود و شاید آن را در شهریور برگزار کنیم.

وی گفت: باید بهره وری را جدی بگیریم و در شرایطی که در بحران منابع آبی و خاکی هستیم و خاک ما در آستانه خارج شدن از حیز انتفاع است باید با استفاده از کارشناسان و راهکارهای منطقی از بستر تولید مواد غذایی کشور صیانت کنیم.

وی بیان کرد: این کار به فرهنگ سازی هم نیاز دارد و با استفاده از همه امکانات و ابزارها باید در این مسیر اقدام شود.

کبیری در مورد پرداخت بموقع تعرفه های کارشناسی اظهارداشت: قانون وظیفه ما را مشخص کرده اما چون تعرفه ها بموقع اعلام نمی شود با مشکلاتی مواجهیم که امیدواریم با تعیین بموقع تعرفه ها بر اساس تورم سالانه و نیز تغییرات دستمزد تعیین شده از سوی وزارت کار از حقوق فعالان این عرصه صیانت شود.

آموزش و ارتقاء بهره وری اولویت امسال سازمان است

وی بیان کرد: اولویت امسال سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی توجه جدی به آموزش است و از آنجا که تعداد زیادی از اعضاء ما فارغ التحصیلانی هستند که کار عملی و مهارتی در مزرعه را تجربه نکرده اند نیازمند آموزش هستند.

رئیس سازمان نظام مهدسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور یادآورشد: برای اجرای سیاست های دولت نسبت به آموزش و مهارت آموزی تاکید جدی داریم و با مشارکت و همکاری بهره برداران و کشاورزان میتوانیم به اهداف خود دست یابیم.

وی اضافه کرد: البته قانون تاسیس سازمان هم اشکالاتی دارد که باید طرح اصلاحی در آن گنجانده شود تا بتوانیم به بهره وری کمک کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.