کد خبر : 46105
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 آذر 1397 - 10:36

رییس نظام صنفی کشاورزی کشور: قیمت ۱۶۰۰ تومانی گندم منطقی نیست / کشاورزان رضایت ندارند

کشاورزان از قیمت اعلام شده ناراضی هستند.

در پی مخالفت عنایت الله بیابانی قائم مقام خانه کشاورز به اظهارات عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه کشاورزان از قیمت ۱۶۰۰ تومانی گندم رضایت دارند، رییس نظام صنفی کشاورزی کشور هم به صف معترضین پیوست.

رییس نظام صنفی کشاورزی کشور در این خصوص به دهقان نیوز گفت: ظاهرا عباس کشاورز منظورش کشاورزان عمده و بزرگ است چون چنین کشاورزانی که سطح زیر کشت بالایی دارند با توجه به اینکه هزینه های تولیدشان پایین تر است بنابراین مشکلات کمتری نسبت به کشاورزان خرده پا دارند.

محمد شفیع ملک زاده با اشاره به اینکه اکثر کشاورزان کشور خرده مالک هستند و سطح اراضی آنها پایین است گفت: قیمت ۱۶۰۰ تومان برای کشاورزان خرده پا که با هزینه های بالای نهاده های تولید روبرو هستند اصلا منطقی و معقول نیست.

وی گفت: طی ماههای اخیر هم تشکلهای کشاورزی و هم کارشناسان کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس به این نتیجه رسیده اند که قیمت گندم کمتر از ۲۰۰۰ تومان به هیچ وجه برای تولیدکننده به صرفه نیست.

وی تاکید کرد: از مهندس کشاورز خواهش می کنم اظهارات خود را نسبت به وضعیت کل کشاورزان کشور عمومیت دهند و بخشی نگری نباشد.

رییس نظام صنفی کشاورزی کشور در پایان با اشاره به اینکه اصلا از قیمت ۱۶۰۰ تومانی گندم رضایت نداریم به دهقان نیوز گفت: این قیمت برای کشاورزان قابل قبول نیست و تمام کشاورزان از قیمت اعلام شده ناراضی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.