کد خبر : 39261
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1396 - 18:56

روستاییان دانش تجاری و بازرگانی ندارند / برنامه ریزی برای فروش کالای روستاییان با فضای مجازی

به اشتغال و توانمندسازی روستاییان پرداختیم.

روستاییان متاسفانه دانش تجاری و بازرگانی کافی ندارند و این یکی از مشکلات اصلی آن هاست که در این باره آموزش های مهارتی را برای روستاییان و عشایر برنامه ریزی کردیم و می خواهیم از فضای مجازی برای فروش کالاهای آنها اقدام کنیم.

معاون رئیس جمهور گفت: سال گذشته ۱۵۹ هزار شغل در روستا‌ها ایجاد شد و امسال این رقم به مرز ۲۰۰ هزار خواهد رسید.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، سید ابوالفضل رضوی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: از سال ۱۳۹۳ متوجه شدیم باوجود انجام کارهای زیرساختی مانند جاده، آب لوله کشی و فضای آموزشی و گازرسانی به روستاها، روستاییان برای ماندن در روستاها اقناع نیستند.

وی ادامه داد: نبود اشتغال، کمی در آمد خانوار روستایی و تبعیض در خدمات میان شهرنشینان و روستانشینان و عشایر از عللی بود که روستاییان را به مهاجرت به شهرها تشویق می کرد به همین علت به طور جدی به اشتغال و توانمندسازی روستاییان پرداختیم.

رضوی با بیان اینکه جمعیت عشایر و روستایی کشور ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار نفر است، گفت: بیشتر این جمعیت، شاغل در کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و برخی صنایع تبدیلی و قطعه سازی خودرو و مانند آن هستند اما درآمد آن ها پایین و حدود ۴۰ درصد در آمد خانوار شهری است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: روستاییان متاسفانه دانش تجاری و بازرگانی کافی ندارند و این یکی از مشکلات اصلی آن هاست که در این باره آموزش های مهارتی را برای روستاییان و عشایر برنامه ریزی کردیم و می خواهیم از فضای مجازی برای فروش کالاهای آنها اقدام کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.