کد خبر : 41108
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1397 - 10:47

روستائیان با سالی ۲۴۰ هزار تومان بیمه شوند + جزییات

بیمه شدگان بعد از ۱۵ سال می توانند حقوق بگیرند.

بیمه شدگان بعد از ۱۵ سال می توانند حقوق بگیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: بیمه شدگان صندوق تسهیلات اشتغال زایی دریافت می کنند

اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در شهرستان مریوان برگزار شد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، در این گردهمایی دکتر محمدرضا واعظ مهدوی مدیر عامل صندوق در سخنانی گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری ، سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است و حمایت از تولید یعنی حمایت از نیروی کار. حضرت پیامبر اسلام دست کارگر را بوسید. بوسیدن دست کارگر یعنی احترام به کار، احترام به کسی که کار و معیشت خود را تامین می کند. این بزرگترین احترامی است که به کارگران در ادبیات، مذهب و تاریخ داشته ایم. صندوق بیمه اجتماعی کارگران روستاها را تحت پوشش قرار می دهد. متاسفانه ما دچار اشکال فرهنگی هستیم.

وی افزود: برخی کارکردن را دلیل ضعف می دانند. درحالی که در جهان توسعه یافته کسی که از بیمه بیکاری استفاده کند درآمدش از فرد شاغل بیشتر خواهد بود ولی مردم از آن استقبال نمی کنند چون بیکار بودن ننگ است. ما باید تلاش کنیم فرهنگ کار را رشد دهیم. هر کسی که کار کند پیشرفت می کند. باید شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور به شکلی تغییر کند که هزینه مفت خوارگی بیشتر شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر تاکید کرد: باید کسب ثروت از کارکردن افتخار باشد نه اینکه از روش های دیگر پول بدست آورن در جامعه هدف باشد.

واعظ مهدوی در باره نظام رفاه و تامین اجتماعی گفت: نظام تامین اجتماعی از سه لایه تشکیل شده است. لایه اول لایه مساعدت های اجتماعی نامیده می شود که برای افرادی است که نمی توانند کار کنند. در نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است نهادهایی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره ) ، سازمان بهزیستی و سازمان های خیریه متولی این گروه هستند.

وی افزود: لایه دوم، لایه بیمه های اجتماعی است. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این لایه قراردارد. این لایه مخصوص نیروی کار است که بخشی از درآمدهای خود را در دوران جوانی پس انداز و در دوره پیری از آن استفاده می‌کنند. اکثر مردم این کار را نمی کنند و همه  درآمد خود را هزینه می کنند. در نظام های مدرن، ساختارهای مدرن درست کرده اند تا این پس انداز را برای دوران پیری یا از کارافتادگی یا فوت جمع آوری کنند تا برای این روزها تضمین باشد. لایه بیمه های اجتماعی حداقل دستمزد را تامین می کنند. ما قراردادهایی با سازمان بهزیستی و کمیته امداد منعقد کرده ایم که افراد توانمند شده تحت پوشش این سازمان ها از بیمه صندوق استفاده کنند. ما قبول کردیم این گروه ها رابیمه کنیم و بهزیستی و کمیته امداد هزینه بیمه آنان را تا توانمندی کامل تعهد کرده اند.

واعظ مهدوی در تشریح دلایل شکل گیری این صندوق گفت: روستایی و کشاورز کارفرما ندارد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر آن ها را تحت پوشش قرار می دهد و سهم بیمه کارفرما را دولت تقبل کرده است. در سال ۹۷ روستائیان می‌توانند با سالی ۲۴۰ هزار تومان خود را بیمه کنند و دولت ۴۸۰ هزار تومان سهم کارفرمایی آنان را می پردازد. بیمه شدگان این صندوق بعد از ۱۵ سال می توانند حقوق بگیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی در توصیه ای به کارگزاران صندوق تاکید کرد: کارگزاران صندوق باید این موضوع را به مردم اطلاع دهند که در جوانی می توانند خود را بیمه کنند. کارگزاران توجه کنند که شاغلان را بیمه کنند. در اغلب استان ها اعتباری که برای اشتغال روستایی گذاشته شده است فقط یک‌سوم آن جذب شده است. ما برای بیمه شدگان خود تسهیلاتی را برای ایجاد شغل و کار فراهم می کنیم. امیدواریم تا پایان دوره دولت دوازدهم به ازای هر خانوار روستایی یک بیمه شده در هر روستا داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.