کد خبر : 60330
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 7:18

رشد ۵۸ درصدی جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی

رشد ۵۸ درصدی جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دولت سیزدهم رشد ۵۸ درصدی نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دولت سیزدهم رشد ۵۸ درصدی نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، رضا افلاطونی افزود: تا شهریور ۱۴۰۰ در مجموع ۳۷۹ هزار و ۷۳۸ مورد در کشور تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و از اجرای آن جلوگیری شده، در حالی که این عدد با روی کار آمدن دولت سیزدهم تا خرداد امسال به ۶۰۰ هزار و ۶۱۲ مورد افزایش یافته که حاکی از رشد ۵۸ درصدی است.

وی درباره تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی اظهار داشت: میزان تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در دوره شهید سید ابراهیم رئیسی نسبت به دوره‌های ماقبل افزایش ۸۷ درصدی داشته و به ۲۰۴ هزار و ۸۴۴ مورد رسیده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور میزان تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۰ را ۱۰۹ هزار و ۲۹۶ مورد عنوان کرد.

افلاطونی روند تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی را مخاطره‌ای برای امنیت غذایی کشور دانست و تصریح کرد: با ادامه تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی مجبور به واردات انواع محصولات کشاورزی خواهیم شد.

وی بیان کرد: سازمان امور اراضی کشور برای جلوگیری از این پدیده و تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی، اقداماتی همچون تثبیت مالکیت اراضی با رویکرد رفع تداخلات ارضی، سنددار کردن و یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی در دولت سیزدهم برای نخستین بار در کشور گفت: ظرف حدود یک سال گذشته، رصد و پایش هوشمند زمین‌های کشاورزی در ۳۱ استان و اتصال به پنجره واحد مدیریت واحد زمین در ۳۲ استان کشور صورت گرفته است.

افلاطونی گفت: با راه‌اندازی سامانه تلفنی شبانه‌روزی ۱۳۱ گزارش‌های مردمی در مورد تغییر کاربری و زمین‌خواری را دریافت و با اعزام گشت‌های یگان حفاظت اراضی، با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی مقابله می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.