کد خبر : 16579
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1395 - 19:20

راه اندازی شهرک های کشاورزی با هماهنگی تشکل ها / اعطای زمین در بخش کشاورزی، دامداری و گلخانه

در حوزه ایجاد شهرک های کشاورزی، دامداری و گلخانه ای، زمین توسط منابع طبیعی در اختیار قرار می گیرد و در بحث زیرساخت ها نیز دولت مساعدت لازم را انجام خواهد داد.

در حوزه ایجاد شهرک های کشاورزی، دامداری و گلخانه ای، زمین توسط منابع طبیعی در اختیار قرار می گیرد و در بحث زیرساخت ها نیز دولت مساعدت لازم را انجام خواهد داد.

 

سید مجید موسوی در سومین نشست شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی استان البرز که در مرکز آموزش تعاون روستایی استان در منطقه محمدشهر کرج برگزار شد، افزود: دولت برای فعال سازی واحدهای نیمه فعال و راکد سامانه بهین یاب را طراحی کرده که در استان البرز تاکنون ۱۴۱ کشاورز در این سامانه نام نویسی کرده اند که ۵۰ طرح آن مصوب شده است.
وی اظهار داشت: میزان استقبال کشاورزان البرزی از این طرح و سامانه نسبت به دیگر خیلی کمتر است ولی کشاورزان استانی بدانند که بانک مرکزی در سال جاری ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات برای این بخش برای استان اختصاص داده است.
وی گفت: با برداشته شدن این سقف، بهره برداران به هر میزان که برای راه اندازی واحدهایشان نیاز داشته باشند به آنان اختصاص می یابد.

***لزوم استفاده از امکانات بسیج سازندگی در بخش کشاورزی
موسوی درادامه به راهکارهای لازم برای صادرات محصولات کشاورزی که به روسیه فراهم شده، اشاره کرد و افزود: هیات دولت در این زمینه مصوبه ای تحت عنوان جوایز صادراتی مصوب کرده و تسهیلاتی در اختیار کشاورزان قرار می دهد.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی شهرک های کشاورزی با هماهنگی تشکل ها، بیان کرد: در حوزه ایجاد شهرک های کشاورزی، دامداری و گلخانه ای، زمین توسط منابع طبیعی در اختیار قرار می گیرد و در بحث زیرساخت ها نیز دولت مساعدت لازم را انجام خواهد داد.
موسوی به تشکیل اتاق فکر بخش کشاورزی اشاره و از تمامی کشاورزان و تشکل ها درخواست کرد برای ارائه راهکار و پیشنهاد و انتقادات در این جلسات حضور داشته باشند.
وی به لزوم بهره گیری از امکانات و توانمندی های بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: بسیج امکانات و توانمندی های بسیار خوبی دارد اما تنها برخی شهرستان ها در این حوزه وارد شده اند، باید تشکلات جلسه ای با رئیس بسیج سازندگی استان تشکیل دهند تا از امکانات آنان برای رفع مشکلات خود استفاده کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز همچنین در خصوص طرح موضوع عدم دریافت هزینه خرید محصولات کشاورزی از سوی دولت، پیشنهاد داد تا به صورت تهاتر با وزارت جهاد کشاورزی که نیاز به کود و بذر دارند به جای دریافت هزینه خرید محصولات کشاورزی، این نهاده ها را دریافت کنند.
وی در خصوص سیاست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص حمایت از کشت کلزا سال آینده کشاورزان همکاری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.