کد خبر : 39856
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1397 - 13:53

راه اندازی شهرک‌های صنفی کشاورزی

شهرک‌های صنفی کشاورزی ایجاد می‌شود.

شهرک‌های صنفی کشاورزی ایجاد می‌شود.

نائب رئیس اتاق اصناف قائم‌شهر با اشاره به اینکه این شهر دومین شهرستان پرتراکم کشور است، گفت: شهرک‌های صنفی کشاورزی در قائم‌شهر ایجاد می‌شود.

غلام‌رضا میرزایی در گفتگو با تسنیم، خواستار ساماندهی و تجهیز واحدهای سورتینگ و شهرک‌های صنفی و میادین فروش دام و طیور در این شهر شد.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت متعهد شد تاپایان سالجاری فضای محیطی کسب و کار قائم‌شهر را ساماندهی کند.

عضو شورای شهر قائم‌شهر بابیان اینکه این شهر بدلیل واقع شدن در جاده های مواصلاتی تردد توریسم ، می تواند,سبب رونق کسب وکار واشتغال اهالی شهر گردد، گفت؛ هم اکنون از ظرفیت های بالقوه این شهر استفاده چندانی نمی شود و بعلت فقدان زیرساخت و فضاهای مکانی قابل قبول دراین شهر بسیاری از فرصت اقتصادی واشتغال به منصه ظهور نمی رسد

میرزایی، مهم‌ترین حلقه‌های مفقوده بهبود فضای کسب و کار شهری را مسائلی نظیر عدم ساماندهی واحدهای سورتینگ مرکبات و عدم ساماندهی یکپارچه بازار روز و دست فروشان و فقدان شهرک‌های صنفی دانست و افزود: درصورت اجرایی شدن این مهم نه تنها فضای کسب و کار شهری بهبود پیدا می‌کند بلکه زمینه برای صادرات برخی اقلام از این شهر مهیا و این به نوبه خود می‌تواند اغازگر حرکت بسوی مسیر توسعه شهری باشد.

وی با تاکید براینکه محصولات مرکبات قائم‌شهر از نوع مرغوب‌ترین مرکبات در کشور است، گفت؛ در سال حمایت از کالای ایرانی باید زمینه آسان تولید و عرصه محصولات بومی کشاورزی فراهم شود.

عضو شورای شهر قائم‌شهر خاطرنشان کرد: در حالی‌که کشورهای همسایه خواهان محصولات مرکبات باغات این شهر هستند، متاسفانه بدلیل نبود ایجاد مرکز تجاری مرکبات، کشاورزان از کشش بازار خارجی و داخلی این اقلام مرغوب بهره چندانی نمی‌برند.

وی تصریح کرد: فراهم کردن بستر لازم برای صادرات محصولات باغی و دامی کشاورزان و دامداران و اتخاذ سیاست‌های جذب توریسم در مسیر این شهر در راستای حمایت از شعار امسال و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.