کد خبر : 51711
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 - 11:42

راه‌حل کاهش مشکلات آبی از منظر وزیر کشاورزی

توسعه کشت گلخانه‌ای راه‌حل کاهش مشکلات آبی کشور است.

وزیر جهادکشاورزی: توسعه کشت گلخانه‌ای راه‌حل کاهش مشکلات آبی کشور است.

 وزیر جهادکشاورزی گفت: توسعه گلخانه راه‌حل چالش‌های اساسی نظیر کم‌آبی، کاهش منابع طبیعی و اشتغالزایی است که در حال حاضر کشور ما با آن روبرو است و می‌توان با توسعه گلخانه اهدافی از جمله سازگاری با کم‌آبی،رفع بیکاری و کاهش مشکلات حوزه کشاورزی را محقق کرد.

محمود حجتی در جریان سفر خود به استان فارس بر لزوم توسعه گلخانه‌ها تاکید کرد و افزود: در هر هکتار گلخانه مستقیما برای ۱۰ نفر اشتغال‌ ایجاد می‌شود و علاوه بر آن، اشتغال‌زایی غیرمستقیم در حوزه‌هایی نظیر صنایع بسته بندی، پردازش، صادرات و… ایجاد می کند و رونق می‌دهد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در کشت گلخانه آب مصرفی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و در همین راستا کارآفرینان، اراضی زیادی را به امر احداث گلخانه اختصاص داده‌ و آماده سرمایه گذاری هستند و دولت هم از این موضوع پشتیبانی می‌کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با همت همه مسئولان ارشد و مردم و سرمایه‌گذاران فارس،سرعت توسعه گلخانه در این استان فزونی یابد.

حجتی با بیان اینکه در سال‌های اخیر مردم و کشاورزان اقبال خوبی به کشت‌های گلخانه‌ای نشان داده‌اند گفت: پیشه اغلب اهالی فارس کشاورزی است و یا با آن مرتبط است و این استان در بسیاری از محصولات کشاورزی تولیدی کشور رتبه اول تا چهارم را دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در بعضی از مناطق کشور علی‌رغم اینکه مسئولان محلی،نسبت به اقبال بی‌رویه کشاورزان به کشت سبزی و صیفی، آن هم در بیرون از فضای گلخانه هشدار داده‌اند اما تعدادی از بهره‌برداران به آن توجهی نمی‌کنند که در منطقه مرودشت استان فارس نیز شاهد این رویه هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: هدف این نهاد رعایت صرفه و صلاح کشاورزان است تا این قشر محصول خود را با کمترین هزینه تولید و با قیمت عادلانه به بازار عرضه کنند.

کشاورزان الگو کشت را مدنظر قرار دهند

وی عنوان کرد: از کشاورزان درخواست می‌کنم به توصیه مسئولین در ارتباط با رعایت الگوی کشت و سقف کشت منطقه‌ای سبزی و صیفی توجه کنند.

حجتی تولید بیش از حد به صورت تازه خوری و یا فرآوری شده را باعث ایجاد پس‌زدگی در بازار عنوان کرد و گفت: عدم رعایت این موارد افت قیمت را در بازار به دنبال دارد، البته در حال حاضر به منظور پشتیبانی از تولید کننده با همکاری سازمان تعاون روستایی خرید توافقی گوجه فرنگی در دستور کار قرار گرفته تا قیمت از نرخی حداقلی بیشتر کاهش نداشته باشد و کشاورزان زیان زیادی متحمل نشوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.