کد خبر : 598
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آبان 1394 - 8:39

راهکار اُستاندار برای اشتغال مهندسین کشاورزی

دهقان نیوز / اگر چنین شرکت هایی تاسیس شوند دولت تسهیلات خوبی را اعطا خواهد نمود و تعدادی از مهندسین کشاورزی نیز به کار گرفته خواهند شد.

دهقان نیوز / اگر چنین شرکت هایی تاسیس شوند دولت تسهیلات خوبی را اعطا خواهد نمود و تعدادی از مهندسین کشاورزی نیز به کار گرفته خواهند شد.

استاندار فارس گفته در طرح سه ساله دولت، ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان به زیر کشت خواهد رفت و اگر دولت چنین تصمیمی نیز برای فارس بگیرد بخش کشاورزی استان را نجات خواهد داد.

به گزارش خبرنگار دهقان نیوز از فارس، سید محمد علی افشانی، در نشست با فعالان بخش کشاورزی استان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، گفته مسئله خشکسالی در استان فارس متفات تر از کل کشور بوده و اگر دولت به صورت ویژه به آن توجه نکند در سه سال آینده به یک بحران جدی در فارس تبدیل خواهد شد.

استاندار فارس افزود: خشک شدن تالاب ها که به عنوان منبع تغذیه سفره های آب زیرزمینی و تامین کننده آب چاههای کشاورزی پائین دستی بوده اند باعث از بین رفتن بسیاری از محصولات کشاورزی شده است.

مهندس افشانی با بیان اینکه دولت اقداماتی را برای برخی از استانها انجام داده که شامل استان فارس نشده است، ابراز داشت: دولت در بحث آبهای مرزی و همچنین در حوزه صنعت، که مخازن مشترک دارند اعتبارات قابل ملاحظه ای را تخصیص داده که استان فارس به دلیل مرزی نبودن و نداشتن این مخازن در حوزه نفت و گاز از این اعتبارات بی بهره شده است.

استاندار فارس افزود: دولت باید به فارس توجه داشته باشد و نمایندگان مجلس نیز هم اکنون که ابتدای طرح برنامه ششم توسعه و فصل تنظیم بودجه سال آینده کشور است تلاش کنند و با رایزنی با تمام اعضای دولت طرح ویژه ای را برای استان فارس تدوین نمایند.

مهندس افشانی مشکلات موجود در حوزه کشاورزی را ارثی به جای مانده از گذشته دانست و اظهار داشت: در دورانی که درآمد دولت حدود ۸۰۰ میلیارد دلار بود در حوزه کشاورزی باید اقدامات خوبی صورت می گرفت که متاسفانه انجام نشده و در حال حاضر باید تمهیداتی اندیشیده شود تا این مشکلات کاهش یابند.

وی ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی کشاورزی و اتاق بازرگانی و حمایت وزارت جهاد کشاورزی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی نیز باید تدابیری اندیشیده شود.

استاندار فارس با تاکید بر تاسیس شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی، اظهار داشت: اگر چنین شرکت های تاسیس شوند دولت تسهیلات خوبی را اعطا خواهد نمود و تعدادی از مهندسین کشاورزی نیز به کار گرفته خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.