کد خبر : 21256
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 - 12:05

دولت از محل هدفمندی یارانه ها یکبار هم که شده به کشاورزان کمک کند / کشاورزان مشکل دارند

دهقان نیوز / به دولت پیشنهاد می دهیم از محل ۳۰ درصد کمک های طرح هدفمندی یارانه ها که مصوب دولت و مجلس است یکبار هم که شده به تولید کمک کند.

دهقان نیوز / به دولت پیشنهاد می دهیم از محل ۳۰ درصد کمک های طرح هدفمندی یارانه ها که مصوب دولت و مجلس است یکبار هم که شده به تولید کمک کند.

عوض شورای مرکزی خانه کشاورز با اشاره به اینکه کشاورزان بدلیل قیمت بالای تمام شده محصول با مشکلات زیادی روبرو هستند گفت: دولت باید یکبار هم که شده از محل کمک های هدفمندی یارانه ها از کشاورزان حمایت کند و به کمک آنها بیاید.

علی کُردی در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به تاخیر چند ماهه در پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: کشت گندم در کشور اصلا برای کشاورزان اقتصادی نیست.

وی ادامه داد: اکثر کشاورزان زمانی که می خواهند کشت گندم را آغاز کنند یا از بانکها تسهیلات می گیرند یا از اشخاص قرض می گیرند و عملا باعث می شود کشاورز بدهکار شود و تمام امید کشاورز این است که بلافاصله پس از برداشت محصول با او تسویه کنند تا بتواند بدهی خود را پرداخت کند.

وی افزود: از آنجایی که خرید گندم به شکل تضمینی است لذا کشاورز روی آن حساب باز می کند و امیدوار است که بموقع مطالبات او پرداخت شود اما می بینیم که طلب گندمکاران با تاخیر چند ماهه پرداخت می شود که این موضوع هم به آبروی کشاورز لطمه می زند و هم خسارت ناشی از پرداخت هم به او تحمیل می شود.

وی گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران باعث بی انگیزگی کشاورز می شود و بعضا برخی کشاورزان می گویند سال آینده گندم نمی کاریم و برخی نیز زمین خود را اجاره می دهند یا بدنبال کشت محصول دیگری می روند که تداوم این روند منجر به کاهش میزان تولید در محصول مهم و استراتژیک گندم خواهد شد و از سویی شاید مجبور شویم در سالهای بعد واردکننده گندم باشیم.

این فعال تشکلهای کشاورزی با اشاره به اینکه کشت گندم در شرایط کنونی اصلا اقتصادی نیست گفت: محصول گندم برای ایران یک محصول استراتژیک است که امنیت غذایی مردم را به ارمغان می آورد و در صورتی که در میزان تولید این محصول شاهد کاهش باشیم از لحاظ روانی بر روی مردم جامعه تاثیر خوبی نخواهد داشت چرا که اگر مردم ببینند که در زمینه گندم با کاهش تولید روبرو هستیم دغدغه آنها در خصوص امنیت غذایی افزایش می یابد.

نماینده لرستان در شورای مرکزی خانه کشاورز با اشاره به بحرانی بودن وضع تولید در کشور بویژه در لرستان به دهقان نیوز گفت:  در راستای برون رفت از این وضعیت، به دولت پیشنهاد می دهیم از محل ۳۰ درصد کمک های طرح هدفمندی یارانه ها که مصوب دولت و مجلس است یکبار هم که شده به تولید کمک کند و بدهی کشاورزان به بانکها(اصل وام و سود) را بجای طلب کشاورزان از دولت، از محل کمک هدفمندی یارانه ها تسویه کند.

علی کُردی افزود: از سوی دیگر دولت برای نجات دادن بخش تولید باید به تجهیز و نوسازی تولید کمک کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.