کد خبر : 34898
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1396 - 11:59

در دهه ۶۰ کشاورزان با فروش ۳۰ تن گندم بهترین تراکتور را می خریدند !

قیمت خرید گندم باید بر اساس تورم تعیین شود.

قیمت خرید گندم باید بر اساس تورم تعیین شود.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی شهرستان بیجار گفت: خوشبختانه هیچ شکافی بین کشاورزان و مدیران ما در استان وجود ندارد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از مهر، سید حسین رحیمی در جلسه کمیته فنی گندم استان کردستان که با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم کشور تشکیل شد، با اشاره به فرموده امام راحل مبنی براینکه گندم بکارید و استقلال درو کنید، گفت: رهبر معظم انقلاب هم برحمایت از تولید داخلی بارها تأکید کردند و سخنان بزرگان کشورمان موجب ایجاد انگیزه و مایه امید کشاورزان ما است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ شکافی بین کشاورز و مدیر دراستان ما وجود ندارد، عنوان کرد: وقتی که وزیری به خود اجازه می دهد در ارتباط با بخشی که حوزه فعالیتش نیست اظهار نظر کند، کم توجهی نمایندگان مردم در مجلس را می رساند.

وی بیان کرد: در دهه های ۶۰ و ۷۰ کشاورزان ما با تولید و فروش ۳۰ تن گندم بهترین تراکتور را می توانستند خریداری کنند ولی متأسفانه امروز با ۱۰۰ تن هم قادر به این کار نیستند.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی شهرستان بیجار ادامه داد: زمزمه هایی مبنی بر عدم افزایش قیمت تضمینی گندم در سال زراعی امسال از سوی شورای اقتصاد شنیده شده که قطعاً این اقدام برخلاف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است.

رحیمی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم باید بر اساس تورم سالانه محاسبه و تعیین شود، اظهارداشت: تعیین نرخ خرید تضمینی گندم بدون احتساب تورم موجود در کشور موجب از بین رفتن شغل کشاورزی و در نتیجه افزایش مهاجرت وحاشیه نشینی در شهرها می شود.

وی عنوان کرد: توان خرید نهاده های کشاورزی توسط کشاورزان ما نسبت به اوایل انقلاب بسیار کم شده است و می‌طلبد دولت در پرداخت به‌موقع بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان را حمایت کند نه اینکه هر سال با تأخیر در واریز مطالبات کشاورزان موجب ناراحتی و دلسردی این قشر می شود.

وی ادامه داد: در بحث مکانیزاسیون فعالیت‌های خوبی شده و کشاورزان ما با استفاده از تسهیلات بانکی توانستند ادوات مورد نیاز خود را خریداری کنند ولی اکنون بدهکار بانک ها شدند و در سال‌هایی هم چون امسال که میزان تولید آن‌ها کاهش پیدا کرد انتظار می‌رفت دولت خود اقدام به پرداخت سود تسهیلات بانکی آن‌ها می کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ت سه شنبه , ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

برای توسعه کشاورزی کشور لازمه که فکر و مدیریت علمی قوی به بدنه سیستم تزریق بشه و فکرهای کهنه و فرسوده و سنتی باید میدان رو بسپارند به افراد جوان و پرشور و خلاق و خوش فکر. همین و تمام