کد خبر : 16801
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 14:06

درآمد ماهانه ۴ میلیون تومانی با پرورش ماکیان / وام خوداشتغالی گرفتم

دهقان نیوز / بر اساس این‌که من علاقه زیادی به پرورش ماکیان داشتم و زمینی که از پدرم به ارث مانده بود، با برادرم شروع به ساخت سوله برای پرورش ماکیان کردیم.

دهقان نیوز / بر اساس این‌که من علاقه زیادی به پرورش ماکیان داشتم و زمینی که از پدرم به ارث مانده بود، با برادرم شروع به ساخت سوله برای پرورش ماکیان کردیم.

یک جوان مهندس عمران که قبلا با درآمد ناچیز به شغل نگهبانی مشغول بود، با کمک بسیج سازندگی به پرورش ماکیان روی آورده و اکنون ماهانه ۴ میلیون تومان درآمد کسب می‌کند.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی، جاوید عبدالهی متولد ۱۳۶۵ داری مدرک تحصیلی لیسانس عمران است و شغل قبلی وی نگهبانی با حقوق ناچیز بود.

این تولیدکننده نمونه گفت: بر اساس این‌که من علاقه زیادی به پرورش ماکیان داشتم و زمینی که از پدرم به ارث مانده بود، با برادرم شروع به ساخت سوله برای پرورش ماکیان کردیم که بعد از مدتی با پرداخت حق برادرم مدیریت اینجا را بر عهده گرفته و مستقل شدم.

عبدالهی با بیان اینکه بعد از این که این مجموعه را احداث کردم، دیگر به نگهبانی فکر نمی‌کردم افزود: بسیج سازندگی من را در راه اندازی این مجموعه بسیار یاری کرد و اخذ وام خوداشتغالی توانستم با خرید ۳دستگاه جوجه‌کشی در کار پرورش ماکیان موفق باشم.

وی بابیان این موضوع که از کار و حرفه خود بسیار راضی هستم، یادآور شد: بنده باعلاقه بسیار حتی شب‌ها ساعت ۲ یا ۳ بیدار می‌شوم، به پرنده‌ها سر می زنم که دچار مشکل نشوند.

این تولیدکننده نمونه گفت: انواع ماکیانی که در حال حاضر موجود است و پروش می‌دهیم شامل مرغ، خروس، بلدرچین، کبک، غاز، اردک و کبوتر هستند.

وی در رابطه با تولید خود با اشاره به این موضوع که تولیدی که در هر دوره از بلدرچین‌ها داریم ۱۰هزار عدد است، افزود: این بلدرچین‌ها بعد از ۴۰ روز هر عدد به قیمت ۳۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

عبدالهی بابیان اینکه تولید هر دوره خروس مجموعه وی ۵۰۰ قطعه است، اظهار داشت: هر عدد خروس بعد از هر دوره شش‌ماهه به قیمت ۲۵هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین تولید مرغ محلی نیز در هر دوره شش‌ماهه ۵۰۰عدد است که این مرغ‌ها هر کدام به قیمت ۲۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

جاوید عبدالهی تولیدی هر دوره ۶ ماهه ی غاز و ۴ ماهه ی اردک را به ترتیب ۶۰ و ۱۵۰۰ عدد عنوان کرد و گفت: قیمت هر عدد غاز ۴۵ هزار تومان و هر عدد اردک ۱۵هزارتومان به فروش می رسد.

همچنین در هر دوره ۱۰۰۰عدد کبک پرورش و هر کدام به قیمت ۱۶هزار تومان فروخته می‌شود که طول هر دوره ۵ماه است.

این تولیدکننده نمونه حوزه اقتصاد مقاومتی افزود: مشکلات ما در حال حاضر نبود سوخت گاز و نبود مکانی برای فروش و قبول نکردن کشتارگاه برای کشتار بلدرچین‌ است.

در حال حاضر مجموعه پرورش ماکیان آقای عبدالهی سودی معادل هرماه ۴میلیون برای وی دارد و برای ۲نفر به به‌طور مستقیم و برای چند نیز به‌طور غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.