کد خبر : 3112
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 دی 1394 - 16:41

خلع ید زمین های بایر در صورت عدم کشت

دهقان نیوز / زمین های کشاورزی برای تامین امنیت غذایی باید در چرخه تولید قرار گیرد و هیچ زمینی نباید به صورت بلاکشت و بایر وجود داشته باشد.

دهقان نیوز:
[ad_1]

دهقان نیوز / زمین های کشاورزی برای تامین امنیت غذایی باید در چرخه تولید قرار گیرد و هیچ زمینی نباید به صورت بلاکشت و بایر وجود داشته باشد.

 

فرزین فرهادی اظهار کرد: بیش از ۴۲ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان قائم شهر به دلیل عدم کشت مورد شناسایی قرار گرفت.
وی افزود: زمین های کشاورزی برای تامین امنیت غذایی باید در چرخه تولید قرار گیرد و هیچ زمینی نباید به صورت بلاکشت و بایر وجود داشته باشد.
فرهادی ادامه داد: جهاد کشاورزی بر اساس وظیفه ذاتی خود، زمین های کشاورزی را مورد صیانت قرار می دهد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر بیان کرد: بیش از ۴۲ هکتار از زمین های کشاورزی بایر با حضور مدام کارشناسان مراکز چهار گانه جهاد کشاورزی در روستاهای پهنه بندی شده مورد شناسایی قرار گرفت.
فرهادی با بیان اینکه به مالکان زمین های بلاکشت برای به زیر کشت بردن این زمین ها اخطار داده شد، گفت: به صاحبان زمین های بایر اعلام شده در صورت عدم کشت و بایر بودن زمین، اقدام قانونی برای خلع ید زمین های کشاورزی صورت می گیرد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۹ هکتار از زمین های بلاکشت به باغ مرکبات و سیاه ریشه تبدیل شده و این کار در بالابردن ضریب امنیت غذایی، اشتغال زایی مولد و توسعه پایدار کشاورزی نقش ارزنده ای دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با بیان اینکه با ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی برخورد قاطعانه صورت می گیرد، گفت: عدم کشت زمین های کشاورزی همانند تغییر کار بری غیر مجاز بوده و جهاد کشاورزی براساس وظیفه مندی خود با این افراد برخورد قاطع کرده و اعمال قانون می کند.
مازندران دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و سالانه بیش از شش میلیون تن انواع محصولات در این استان تولید می شود.
۶۰۹۷

انتهای پیام /*

[ad_2]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.