کد خبر : 5546
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اسفند 1394 - 23:45

حمایت دولت از طرح های شیلاتی

دهقان نیوز / پروش ماهی در قفس بعنوان مناسب ترین راه حل برای کاهش فشار بر ذخایر و افزایش تولید آبزیان در سطح کشور ذکر شده است.

 

دهقان نیوز / پروش ماهی در قفس بعنوان مناسب ترین راه حل برای کاهش فشار بر ذخایر و افزایش تولید آبزیان در سطح کشور ذکر شده است.

 

سورنا ستاری اجرای طرح هایی شیلاتی به ویژه پرورش ما هی درقفس در آبهای ساحلی جنوب کشور با محوریت استان هرمزگان را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست.
وی از درآمدزایی بالا و ایجاد اشتغال بعنوان ویژگی های اصلی طرح های پرورش ماهی دریایی در قفس نام برد و افزود: استفاده از ظرفیت های مغفول مانده سواحل جنوب می تواند موجب خودکفایی، تامین غذای سالم و درنتیجه تامین امنیت غذایی بشود.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان نیز با ارائه گزارشی ازپروش ماهی دریایی در قفس بعنوان یکی از طرح های موفق آبزی پروی در هرمزگان نام برد و بیان داشت: به متقاضیان سرمایه گذاری دراین زمینه علاوه بر مشاورهای تخصصی وامهای ارزان قیمت نیز پرداخت می شود.
علی کریمی رشد متوسط تولیدات جهانی آّبزی پروری را سالانه بین شش تا هفت درصد عنوان و این رقم را بیانگر اهمیت فعالیت های آبزی پروری به ویژه پرورش ماهیان دریایی در قفس ذکر کرد.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان یادآورشد: از زمان آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون برای تولید ۳۵هزارتن ماهی پرورشی در قفس دراین استان موافقت اصولی صادر شده که به تدریج با گرفتن مجوز از سوی دیگر سازمانها وارد چرخه تولید می شوند.
به گفته وی در مدت یادشده با صدورمجوزتولید و تکثیر ۳۵میلیون عدد بچه ماهی و موافقیت با واردات ۵۰۰هزار قطعه بچه ماهی؛ فازهای نخست دو طرح تولید ماهی در قفس با ظرفیت سالانه حدود ۱۰هزارتن درشهرستانهای قشم و بندرلنگه به مرحله تولید رسیده است.
معاون شیلات هرمزگان با اشاره به تجربیات بسیار خوب نروژ درزمینه پرورش ماهی دریایی درقفس اظهار داشت: هم اکنون شرکتهای نروژی درحال همکاری با بخش خصوصی ایران دراین زمینه هستند.
کریمی ا ضافه کرد: در برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور تولید ۴۰هزارتن ماهی با استفاد از شیوه پرورش در قفس، درآبهای ساحلی این استان پیش بینی شده که در صورت استقبال بخش خصوصی این رقم قابل افزایش است.
در اطلاعات منتشره شیلات هرمزگان از پروش ماهی در قفس بعنوان مناسب ترین راه حل برای کاهش فشاربرذخایر و افزایش تولید آبزیان در سطح کشورذکر شده که با توجه به برنامه های اعلام شده از سوی سازمان شیلات ایران ۹۰هزارتن از یکصد هزارتن برنامه تولید پیش بینی شده ماهی پرورشی دریایی در قفس به هرمزگان اختصاص دارد.
دراین اطلاعات با اشاره به قابلیت های طبیعی هرمزگان از کوهستک و جزایرلارک، هنگام، قشم، فارو، کیش، هندورابی، بندرچارک، روستاهای گرزه، حسینه، شیرویه و مقام در بندر لنگه و همچنین بندرجواد الائمه درپارسیان بعنوان مناسبت ترین مناطق شناسایی شده برای اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس (درآبهای ساحلی) این استان نام برده شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.