کد خبر : 17244
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 9:36

حضور کشاورزان مقابل استانداری / گندمکاران طلبشان را می خواهند

گندمکاران اصفهانی وجه محصول خود را طلب کردند. بین یک تا دو ماه از زمان خرید گندم از آنها می گذرد اما هنوز وجوه خرید گندم به حساب آنها واریز نشده است.

گندمکاران اصفهانی وجه محصول خود را طلب کردند. بین یک تا دو ماه از زمان خرید گندم از آنها می گذرد اما هنوز وجوه خرید گندم به حساب آنها واریز نشده است.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایرنا، این کشاورزان با حضور در مقابل استانداری اصفهان عنوان کردند که بین یک تا دو ماه از زمان خرید گندم از آنها می گذرد اما هنوز وجوه خرید گندم به حساب آنها واریز نشده است.
این کشاورزان تاکید کردند که با توجه به تنگناهای معیشتی خواهان پرداخت هر چه سریعتر این وجوه به حساب های بانکی خود هستند.
رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان در این باره به ایرنا گفت: امروز حدود ۲۰۰ نفر به نمایندگی از کشاورزان شهرستان اصفهان در مقابل استانداری حضور یافتند و خواهان پرداخت وجوه خرید گندم از سوی دولت شدند.
حسین محمد رضایی افزود: محصول گندم حدود یک تا یک و نیم ماه گذشته از کشاورزان خریداری شده اما هنوز وجوه آن پرداخت نشده است.
وی با تاکید بر اینکه فروش محصول گندم و غله تنها منبع درآمد کشاورزان در اصفهان است، اظهار کرد: بسیاری از آنها برای اموری مانند تراکتور، کود و آب بها، چک داشته اند و اکنون چک های آنها برگشت خورده است.
محمد رضایی گفت: امروز تعدادی از نمایندگان کشاورزان با مسئولان استانداری و جهاد کشاورزی اصفهان صحبت کردند و در این جلسه مقرر شد که حدود نیمی از مطالبه کشاورزان تا پایان این هفته و نیم دیگر تا هفته آینده به آنها پرداخت شود.
وی خاطرنشان کرد:همچنین کشاورزان درجلسه با مسئولان بر تخصیص آب کشت پاییزه به شهرستان اصفهان و جلوگیری از اجرای طرح هایی که در بالادست طبق مصوبه های شورای عالی آب و هماهنگی حوضه زاینده رود باید متوقف بماند، تاکید کردند.
وی تعداد کشاورزان شهرستان اصفهان را حدود ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد.
رئیس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان نیز به ایرنا گفت: محصول گندم کشاورزان اصفهان از تاریخ ۲۰ خرداد تا ۲۰ تیر امسال از سوی سازمان تعاون روستایی خریداری شد اما تا کنون کمتر از ۱۰ درصد وجوه خرید محصول گندم به کشاورزان پرداخت شده است.
حسن محسنی اژه ای افزود: در سال های گذشته وجوه گندم در مدت یک ماه پس از خرید پرداخت می شد.
وی اظهار کرد: بسیاری از کشاورزان برای امرار معاش و پرداخت چک خود در انتظار پرداخت این وجوه هستند.
همچنین روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: کشاورزان گندمکار شهرستان اصفهان در نشستی با مسئولان جهاد کشاورزی، موضوع دریافت وجه گندم تولیدی و تحویل شده خود را مطرح کردند.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این نشست با اشاره به تولید و تحویل ۲۲۰ هزار تن گندم استان در شرایط دشوار خشکسالی گفت: با پیگیری های انجام شده و با توجه به مشکل های اعتباری در سطح کشور امیدواریم به زودی پرداخت وجه خرید تضمینی گندم بصورت ویژه و سایر محصول ها شامل جو، کلزا و چغندر قند نیز انجام شود.
محسن کریمیان با اشاره به اهمیت تولید کشاورزی استان اصفهان افزود: ما زبان گویای شما هستیم و موضوع را مجدد از طریق مراجع مربوطه پیگیری می کنیم.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۰ کشور نیز پیش از این گفته بود: پیش بینی ۲۱۰ هزار تن گندم در این استان محقق و این میزان گندم از کشاورزان اصفهان خریداری شده است.
رضا نیک نداف ارزش ۲۱۰ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان استان را بیش از ۲۶۷ میلیارد تومان اعلام کرد.
وی بابیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خرید ۲۱۰ هزار تن گندم را در این استان پیش بینی کرده بود و اکنون این پیش بینی محقق شده است، افزود: انتظار می رود خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان اصفهان در سال جاری بیش از میزان پیش بینی شده باشد.
خرید گندم سال جاری از ۲۷ اردیبهشت ماه از مناطق گرمسیری استان آغاز شده است.
میزان گندم خریداری شده در سال گذشته ۱۹۴ هزار تن بود که امسال ۲۵ درصد افزایش یافته است.
بر اساس اعلام شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۰ کشور، مبلغ گندم خریداری شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در هر استان با عاملیت بانک کشاورزی و با نرخ خرید تضمینی از قرار هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.