کد خبر : 46654
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 دی 1397 - 13:22

حجتی را نمادین استیضاح کردیم تا دولت به کشاورزی توجه کند / وضع کشاورزی فوق العاده بد است

کشاورزی در حال حاضر وضع فوق العاده بدی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به سوال دهقان نیوز مبنی بر دلیل پس گرفتن امضای وی از استیضاح حجتی گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس قرار بود در دفاع از حجتی و بطور نمادین موضوع استیضاح حجتی را مطرح کند تا از این طریق، این پیام را به دولت بدهیم که به کشاورزی و بویژه نرخ تضمینی گندم توجه بیشتری کند اما اتفاقی که افتاد این بود که این موضوع از مدار خارج شد و به صحن مجلس کشیده شد و به این دلیل امضای خود را پس گرفتم و مخالف استیضاح حجتی هستم.

حبیب الله نیکزادی پناه افزود: در حالی که قرار بود مطرح شدن استیضاح در کمیسیون کشاورزی به نفع وزیر باشد ولی سایر نمایندگان هم امضا کردند و اکنون هم تمام نمایندگان باید تصمیم بگیرند.

وی گفت: استیضاح حجتی در کمیسیون کشاورزی نمادین بود تا از این طریق توجه رییس جمهور را به موضوع قیمت گندم و زحمتکشانی که غذای مردم را تامین می کنند جلب کنیم و دولت به کار کارشناسی برای قیمت تمام شده گندم ورود کند.

نماینده بم در مجلس در ادامه گفت: کشاورزی در حال حاضر وضع فوق العاده بدی دارد ولی تمام مشکلات کشاورزی به حجتی برنمی گردد. برخی مشکلات مربوط به سنوات گذشته اند و بخشی از مشکلات کشاورزی هم مربوط به امکانات و بودجه ای است که سالانه برای بخش کشاورزی در نظر می گیرند.

نیکزادی پناه به دهقان نیوز گفت: عملکرد حجتی در مجموع با توجه به امکانات و منابع موجود قابل توجیه است و نمی توان گفت حجتی کاری برای کشاورزی نکرد. عملکرد حجتی در خودکفاشدن گندم و شکر، پایین آمدن واردات گوشت و مرغ و تخم مرغ و همچنین صادرات لبنیات خوب بوده است و می توان گفت با وجود خشکسالی های سالهای اخیر کارهای مهمی در بخش کشاورزی شده است. اگر فنی به موضوع نگاه کنیم قطعا عملکرد حجتی بد نبوده است.

وی در پایان گفت: همه چیز باید در کنار هم قرار گیرد تا عملکرد یک مدیر را ببینیم. با توجه به شرایط اقلیمی و مالی امروز، عملکرد حجتی بد نبوده و باید انصاف را رعایت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.