کد خبر : 53396
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 اسفند 1398 - 6:43

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

جهان از پیشرفت کشاورزی ایران شگفت ‌زده است

جهان از پیشرفت کشاورزی ایران شگفت ‌زده است

باید از تلاشگران این بخش در روستاها و شهرها قدردانی کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: سایر کشورها از پیشرفت ها و اتفاقات عمرانی در کشاورزی کشورمان شگفت‌زده هستند و باید از تلاشگران این بخش در روستاها و شهرها قدردانی کنیم.

عباس کشاورز در مراسم رونمایی از اطلس پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد گفت: با وجود اتفاقات تلخ چند ماه اخیر، مردم ایران نشان دادند که در حفظ سرزمین انقلاب معنویات پایدار و منسجم هستند.

وی ادامه داد: رونمایی امروز از اطلس پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد نوع انسجام دهه شصت را نشان می دهد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته در جنگ بوده‌ایم و صرفاً صحنه های آن متفاوت بوده است، گفت: امروزه وارد جنگ به شکل دیگری شده‌ایم و آنچه ما انتخاب کرده ایم داشتن استقلال است که به مزاج غرب خوش نمی آید.

وی، گفت: همه کسانی که در صحنه حضور داشتند انصافاً برای این جنگ چیزی کم نداشتند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه من از سال ۶۰ در بخش کشاورزی مدیر بوده ام گفت: شهادت می دهم که خدمتگزاران مردم هر زمانی که توانستند برای ارائه خدمت کوتاهی نکرده اند.

 کشاورز با انتقاد از این که عادت نداریم اقدامات انجام شده را مستندسازی کنیم، گفت: این موضوع فرق ما با جوامع پیشرفته است و مستندسازی، یکی از دستاوردهای با ارزش و کم هزینه برای دیگران است که باید پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ما همچنین از تعریف یکدیگر اجتناب می کنیم، گفت: اخلاق شرقی ما باعث شده تا تعریف را پسندیده ندانیم و این پدیده به حفظ کردن احساسات و عدم قدردانی از تلاش دیگران می‌انجامد که صفت خوبی نیست.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ما معمولا بعد از درگذشت و یا شهادت افراد شروع به تعریف و قدردانی از او می کنیم در حالی که این تعریف باید در زمان حیات فرد باشد.

وی با بیان اینکه نسل جوان از این پدیده به شدت ناراضی و ناراحت است، تصریح کرد: یکی از دلایلی که ما نمی توانیم با جوانان ارتباط برقرار کنیم، همین موضوع است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت های خود به پیشرفت ۴۰ ساله بخش کشاورزی پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: کل تولیدات شیلات ما در سال ۵۷ برابر با ۴۰ هزار تن بود در حالی که امروزه میزان تولیدات شیلاتی ما به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است که کمتر از معجزه نیست.

وی یادآوری کرد: در دهه ۶۰ واردات پنیر و عرضه آن به صورت کوپنی انجام می شد در حالی که امروز در حدود یک میلیون تن شیر صادر می کنیم.

کشاورز تصریح کرد: باید در این دوره کسانی که در جبهه اقتصادی، امنیت غذایی، پایداری سرزمینی و آبادانی وطن تلاش کرده‌اند، تشکر کنیم.

وی افزود: سایر کشورها از پیشرفت ها و اتفاقات عمرانی در کشاورزی کشورمان شگفت‌زده هستند و باید از تلاشگران این بخش در روستاها و شهرها قدردانی کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که کشورمان امروز وارد جنگ جدیدی شده و ابزار این جنگ نرم‌افزارهای جدیدی را می‌طلبد، گفت: استقلال هزینه دارد و زمانی که ما بخواهیم بر روی آرمان‌های خود پایدار بمانیم، نیازمند رفتارهای دهه شصت و زمان جنگ تحمیلی خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

احمد جمعه , ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۵:۱۰

وزیرکشاورزی در یک کلام بگه این ادارات کشاورزی چیکار می کنند فقط دکانی برای معامله و جیم شدن است

مهدی پنجشنبه , ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

سلام برا چی این آقای کشاورز بازنشسته نمیشه
چند سال دیگه مونده