کد خبر : 33860
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1396 - 11:56

جلسات و مصوبات بخش کشاورزی در حد حرف و مصوبه است ! / کشت محصول مدیریت نمی‌شود

کشاورزان باید بدانند که چقدر باید کشت کنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه استفاده از سموم غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بیداد می‌کند گفت: مشخص نیست وقتی در ایران محصولات فصلی به دست می‌آید عده‌ای با بی‌مدیریتی‌ها حتی اقدام به واردات پیاز می‌کنند.

فرحناز علوی اظهار داشت: تمام جلسات و مصوبات در بخش کشاورزی در حد حرف و مصوبه باقی مانده و فرهنگ سازی و اصلاح الگوی کشت همچنان مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: کشاورزان باید بدانند که چقدر باید کشت کنند و چند هکتار از محصولشان را باید به صادرات اختصاص دهند.

علوی با بیان اینکه استفاده از سم‌های غیرمجاز آن هم به صورت غیر اصولی در زمین‌های کشاورزی بیداد می‌کند، تصریح کرد: هیچ کشوری با این نوع کاشت محصول ما را طلب نخواهد کرد.

رئیس نظام کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به واردات میوه قاچاق به کشور افزود: ما وقتی خودمان در کشورمان میوه فصل که با قیمت ناچیزی از کشاورز خریداری می‌شود چرا باید میوه قاچاق وارد کشور کنیم؟

وی با بیان اینکه کشت محصول در کشور مدیریت نمی‌شود، بیان داشت: اگر نظارت دقیقی بر کشت محصول در کشور و استان هرمزگان وجود داشت مجبور به واردات پیاز نمی‌شدیم.

علوی تاکید کرد: کشاورزی خوب زمانی محقق می‌شود که ما صادرات خوبی داشته باشیم و نظام صنفی با همراهی جهاد کشاورزی باید بتوانند بازوی بازدارنده‌ای در راستای جلوگیری از کشت و کارهای غیرمجاز و غیر اصولی داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.