کد خبر : 47262
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 دی 1397 - 23:41

تولیدات کشاورزی پس از انقلاب ۴ برابر شد

تولیدات کشاورزی ایران پس از انقلاب ۴ برابر شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولیدات کشاورزی کشور از ۲۵ میلیون تن در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، اینک به ۱۲۲ میلیون تن افزایش یافته که این رقم افزایش ۴ برابری را نشان می دهد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، محمود حجتی در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی دستاوردهای بسیاری کسب کرد تا زمینه را برای استقلال و خودکفایی کشور در حوزه مواد غذایی فراهم کند.
وی با اشاره به رشد ۲۰ برابری تولید محصولات باغی در کشور، تصریح کرد: در حوزه تولید گوشت طیور نیز از ۱۶۰ هزار تن در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با رشد ۱۲ درصدی به بیش از ۲ میلیون تن رسیده است.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین از صادرات ۶۵۰ میلیون دلار مواد لبنی طی سالجاری خبر داد و گفت: تولید پنیر در کشور از ۲ هزار و ۵۰۰ تن در سال ۵۶ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش یافته است.
حجتی خاطرنشان کرد: تولید شیلات نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رشد قابل توجه از ۵۰ هزار تن به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسیده است.
وی، استقلال در تولید مواد غذایی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز با خودکفایی در تولید گندم ،نان خارجی از سفره های مردم برچیده شده است و با تکمیل زنجیره از مزرعه تا سفره به بخش قابل توجهی از اهدف پیش بینی شده خود در این حوزه دست یافته ایم.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین از ذخیره ۳۵ هزار تن سیب درختی و ۴۰ هزار تن پرتقال برای نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: ارسال به استانها و ذخیره سازی در سردخانه ها آغاز شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.