کد خبر : 1019
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 آذر 1394 - 22:34

توضیح معاون وزیر در خصوص انتصابات سال ۹۵ بخش کشاورزی

دهقان نیوز / از سال ۹۵ تمام انتصابات مدیریتی در جهاد کشاورزی بر مبنای بانک اطلاعات شناسایی‌شده کارشناسان و مدیران میانی صورت گیرد.

دهقان نیوز / از سال ۹۵ تمام انتصابات مدیریتی در سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها بر مبنای بانک اطلاعات شناسایی‌شده کارشناسان و مدیران میانی صورت گیرد و فقط کسانی که گواهی شایستگی احراز سمت‌های مدیریتی داشته باشند، می‌توانند منصوب شوند.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: انتصاب مدیران جهاد کشاورزی تنها بر مبنای بانک اطلاعات صورت می گیرد.

به گزارش دهقان نیوز، انتصابات مدیران از سال ۹۵ بر اساس بانک اطلاعات شناسایی‌شده صورت می‌گیرد و مدیرانی به پست‌های مدیریتی دست پیدا می‌کنند که دارای گواهی شایستگی احراز سمت‌های مدیریتی باشند.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه سوم و چهارم توسعه وزارت جهاد کشاورزی، مجوز جذب نیرو در بدنه وزارت جهاد کشاورزی نداشت و طی سال‌های ۸۸ تا ۹۳ با خروج شدید نیروی انسانی روبه‌رو شد.

محمدعلی جوادی افزود: به‌منظور جبران خلاء مدیریتی خروج نیروی انسانی بر اساس سند سه‌ساله، تفاهم‌نامه‌ای با معاونت توسعه نیروی انسانی منعقد شد که بر اساس آن مقرر شد طرحی به‌منظور شناسایی افراد توانمند و شایسته برای تصدی پست‌های مدیریتی فعال شود.

وی خاطرنشان کرد: عمده بازنشستگان وزارت جهاد کشاورزی از بدنه مدیریتی بودند و لازم بود برای جایگزینی این افراد، مدیران کارآمدی تربیت شوند؛ لذا بر اساس مصوبه شورای عالی اداری در سال ۹۰، انتصاب مدیران در یک فرایند نظارتی قرار گرفت تا از این پس مدیرانی که دارای پست مدیریتی می‌شوند، گواهی‌نامه توانمندی داشته باشند و متناسب با تکنولوژی روز، کارگاه‌های آموزشی را پشت سر بگذارند.

جوادی ادامه داد: بنابراین، بر اساس خلاء مدیریتی موجود که با خارج شدن نیروی انسانی پیش آمده بود و همچنین بر اساس سند توسعه منابع انسانی و ضرورت تربیت مدیران آینده، پروژه بهبود و توسعه مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی کلید خورد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: به‌منظور شروع این طرح، مطالعاتی در چگونگی سنجش کارآمدی مدیران در وزارتخانه‌های موفق نظیر وزارت نفت به‌عمل آمد و بر این اساس با اتکا به چهار مؤلفه دانش مدیریتی، مهارت مدیریتی، توانایی‌های جسمانی و روحی و همچنین روحیه و فرهنگ جهادی فراخوانی در میان کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در چهار استان به‌صورت پایلوت منتشر شد که نتیجه آن ثبت نام حدود ۶۰۰ نفر در این پروژه بود.

وی با اشاره به اهمیت طرح توانمندسازی مدیران کنونی و انتخاب مدیران پایه و کارشناسان برای سطوح مدیریتی بالاتر یادآور شد: این طرح به کارشناسان و مدیران پایه این امکان را می‌دهد که با توجه به نیازها، آموزش‌های لازم و تخصصی به آنها ارائه شود و برای تصدی پست مدیریت آتی، آمادگی لازم در آنان به‌وجود آید.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: از سال ۹۵ تلاش می‌شود تمام انتصابات مدیریتی در سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها بر مبنای بانک اطلاعات شناسایی‌شده کارشناسان و مدیران میانی صورت گیرد و فقط کسانی که گواهی شایستگی احراز سمت‌های مدیریتی داشته باشند، می‌توانند منصوب شوند.

جوادی اظهار کرد: تمام کارشناسان و مدیران پایه و میانی در این طرح شناسایی و در بانک اطلاعاتی ثبت می‌شوند و آموزش و پرورش پیدا می‌کنند تا با توجه به شاخص‌ها و معیارهای مدیریتی و ارزیابی استعداد برای آینده و تصدی پست مدیریت آماده شوند.

وی در پایان گفت: ۱۳۴ متغیر ارزیابی وجود دارد که در واقع مؤلفه‌های ارزیابی عملکرد داوطلبان است که بر مبنای این متغیرها، مدیران آتی انتخاب می‌شوند. پس از ارزیابی نتایج به‌دست‌آمده این طرح در چهار استان خراسان رضوی، اصفهان، فارس و زنجان؛ در صورت موافقت وزیر، این طرح در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.