کد خبر : 36406
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1396 - 9:08

توسعه کیفی شرکت‌های مشاوره‌ای، فنی و مهندسی کشاورزی در اصفهان

سیاست این سازمان در قبال شرکت‌ها توجه به توسعه کیفی آنها است.

سیاست این سازمان در قبال این شرکت‌ها توجه به توسعه کیفی آنها است.

گردهمایی مدیران عامل شرکت های خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی استان اصفهان با حضور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر مسوولین دو سازمان و مدیران عامل شرکت های خدمات مشاوره ای برگزار شد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، گردهمایی مدیران عامل شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی کشاورزی با حضور رییس، معاونین، مدیران و تعدادی از کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان و مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، قائم مقام، معاون بهبود تولیدات گیاهی و تعدادی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی و مدیران عامل شرکت‌های خدمات مشاره‌ای، فنی و مهندسی کشاورزی استان به میزبانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان برگزار شد.

مهدی تقی‌پور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰ شرکت خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی کشاورزی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند و سیاست این سازمان در قبال این شرکت‌ها توجه به توسعه کیفی آنها است.

وی بیان کرد: از اقدامات موثر در این زمینه می‌توان به انجام بازدید‌های میدانی از این شرکت‌ها اشاره داشت. خوشبختانه امروز شاهد توجه مسوولان مختلف استان به نقش شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای، فنی و  مهندسی کشاورزی هستیم به گونه‌ای که در نامه استاندار اصفهان نیز شاهد تاکید بر نقش این شرکت‌ها بودیم.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به تعامل و همکاری مناسب با سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: اقدامات موثری در راستای افزایش ‌بهره‌وری در کشاورزی استان شکل گرفت که به شکوفایی هر چه بیشتر بخش کمک شایانی داشته است.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کوچک‌زاده مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به نقش پر رنگ بخش کشاورزی در پیشبرد اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: امید است بهره‌برداران بخش کشاورزی استان با افزایش بهره‌وری و عبور از مشکلات به تحقق رشد اقتصادی در سایه توجه به سیاست‌های راه‌گشای اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

مهرداد مرادمند قائم مقام سازمان جهاد کشارزی استان اصفهان نیز در این گردهمایی با اشاره به نقش کلیدی شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای، فنی و مهندسی کشاورزی در کمک به جامعه کشاورزی اظهار کرد: این شرکت‌ها در راستای کاهش تصدی‌گری دولت و افزایش مشارکت بخش خصوصی در راستای کمک به بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند و می‌توانند در رفع مشکلاتی همچون کمبود آب نقش موثری ایفا نمایند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین دو سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی وجود دارد که این موضوع می‌تواند به پیشبرد اهداف بخش در سطح استان کمک بسیار زیادی داشته باشد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: خوشبختانه بخش کشاورزی استان با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلات موجود، موفقیت‌های بزرگی کسب کرده و امروز اصفهان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی جزو استان‌های پیشتاز در سطح کشور محسوب می‌شود. به طور قطع همکاری و مشارکت شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای، فنی و مهندسی کشاورزی نیز در جهت سیاست‌های سازمان و وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند به حفظ و استمرار این موفقیت‌ها کمک دو چندانی داشته باشد.

اصغر محسن‌زاده کرمانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان نیز در این نشست اظهار کرد: از شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی کشاورزی انتظاراتی وجود دارد. آشنایی با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، کسب اطلاعات به روز در بخش کشاورزی، ایجاد روابط عمومی قوی و موثر با جامعه کشاورزان، شناسایی نیاز بهره‌برداران و جلب اعتماد آنها و افزایش توانمندی از جمله این انتظارات هستند.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به مقوله کشاورزی حفاظتی شد و تاکید کرد: ایجاد تناوب در محصولات زراعی، گسترش پوشش گیاهی، توجه به نقش مواد آلی موجود در خاک و تلاش در جهت حفظ آنها، توسعه کشت‌های پاییزه به جای کشت‌های بهاره در راستای صرفه‌جویی در منابع آبی، توسعه مکانیزاسیون و استفاده از کودهای مجاز و استاندارد، کاهش ضایعات محصولات، گسترش سیستم‌های نوین آبیاری و مواردی از این دست از جمله مهم‌ترین موضوعات در این زمینه هستند.

جمشید اسکندری مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان به عنوان سخنران بعدی این گردهمایی با اشاره به نحوه شکل‌گیری شرکت‌های خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی اظهار کرد: سیاست‌ها در قبال این شرکت‌ها به سمت کیفی‌سازی فعالیت‌ها حرکت کرده و شاهد اتفاقات خوبی در این بخش هستیم.

کامران بقایی مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز با اشاره به سهم ۱۱ درصدی بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال برای استان اظهار کرد: سامانه بهین‌یاب در جهت کمک به ارایه تسهیلات راه‌اندازی شده لذا متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ارایه اطلاعات خود برای دریافت تسهیلات اقدام نمایند. خوشبختانه با اقدامات گسترده‌ای که شکل گرفته است استان اصفهان در این زمینه جایگاه نخست کشور در سال ۹۵ را به خود اختصاص داد و تا به امروز نیز این جایگاه حفظ شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با منابعی که از صندوق توسعه ملی در اختیار بخش قرار گرفته است هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به طرح‌های گلخانه‌ای در استان وجود ندارد.

وی با اعلام وجود خطوط اعتباری ویژه برای پرداخت تسهیلات در بخش‌های گلخانه‌ای و مکانیزاسیون عنوان کرد: فرصت‌های مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در بخش کشاوری استان وجود دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های شکل گرفته شاهد اتفاقات خوبی در این موارد نیز باشیم.

رحمت‌اله زمانی مدیر امور اراضی سازمان نیز خواستار ایفای نقش شرکت‌های خدمات فنی مشاوره‌ای و مهندسی کشاورزی در امور نظارتی در بخش امور اراضی شد.

در پایان مدیران عامل شرکت های خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی استان به بیان دیدگاه ها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در محیطی صمیمانه پرداختند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.