کد خبر : 38616
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1396 - 19:21

توزیع یاراکارت اعتباری بین روستاییان + جزییات

یاراکارت اعتباری روستاییان تا سقف پنج میلیون تومان در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

یاراکارت اعتباری روستاییان تا سقف پنج میلیون تومان در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل پست بانک ایران گفت: یاراکارت اعتباری روستاییان تا سقف پنج میلیون تومان در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، خسرو فرحی در نشست خبری گفت: ما در حوزه روستا یک خدمت انحصاری ایجاد کردیم و آن کارت‌های اعتباری روستایی است که تحت عنوان یاراکارت روستایی تا سقف پنج میلیون تومان به صورت اعتبار در اختیار آنها قرار می‌گیرد و می‌توانند نیازهای خودشان را از این طریق به صورت دائم برطرف کنند.

وی افزود: در بررسی‌هایی که کردیم در روستاهای مختلف با قراردادن پز یا پایانه‌های فروش در نقاطی که روستاییان نیاز دارند در راستای مباحث کشاورزی هم اتحادیه‌های توزیع سم و کود و هم تامین نیازهای شغلی و روزمره‌شان را از این طریق انجام دهند. نرخ این کارت‌ها فعلا ۱۸ درصد و نرخ مصوب بانک مرکزی است و نزدیک یک ماه است که در اختیار بانک‌ها قرار گرفته.

مدیرعامل پست بانک ایران در مورد ضمانت خدماتی که به روستاییان تعلق می‌گیرد، بیان کرد: ضامن خود روستایی‌ است که یارانه‌اش را چون با حساب کارت اعتباری‌اش ارتباط می‌دهد می‌تواند از این طریق بازپرداخت کند و همچنین ضمانت گروهی وجود دارد زیرا در روستاها خود افراد ضامن همدیگر می‌شوند.

وی در مورد ارتباط یاراکارت با حساب یارانه افراد، گفت: حجم قابل توجهی از افرادی که یارانه‌های خود را از طریق پست بانک دریافت می‌کنند، هماهنگی‌هایی با سازمان هدفمندی کردیم که حساب‌ یاراکارت روستاییان به حساب کارت اعتباری یارانه آنها وصل شود.

فرحی در خصوص وظایف پست بانک در مناطق روستایی، عشایری، مرزی و مناطق محروم، گفت: پست بانک به موجب قانونی که در سال ۱۳۹۵ ابلاغ شد به عنوان بانک توسعه تخصصی، بخش IT و ITC و همزمان به عنوان بزرگترین خرده بانکدار کشور ماموریت گرفت که در کلیه مناطق روستایی شهرهای کم‌جمعیت، مناطق عشایری و محروم بتواند به عنوان مکمل نظام بانکی در ارائه‌ی خدمات مختلف عمل کند.

وی افزود: پست بانک در گستره کشور یعنی در کلیه نقاط روستایی می‌تواند خدمات بانکی را به مردم ارائه کند البته این حضور به معنی این نیست که ما در تک تک نقاط روستایی حضور فیزیکی داریم، بلکه در ۶۵۰۰ نقطه روستایی و ۲۵۰۰ نقطه روستایی در قالب شعبه و واژه‌های بانکی فعالیت می‌کنیم. طبیعی است که اگر در یک روستای مرکزی و کانونی حضور داشته باشیم روستاهای مجاور خدماتشان را از این طریق دریافت می‌کنند.

مدیرعامل پست بانک ایران بیان کرد: بانک مرکزی بعد از چندین سال در سال جاری مجوز قانونی فعالیت باجه‌های بانکی را در اختیار بانک‌ها قرار داده است یعنی بالغ بر ۶۰۰۰ مجوز فعالیت در روستاها و مناطق کم جمعیت را صادر کرده که این به عنوان یک ظرفیت بسیار قابل قبول هم برای بانک و هم مناطق کم جمعیت است و ساکنان روستاها می‌توانند مشابه بانک‌های شهری و بدون مابه‌التفاوت تمام خدمات بانکی را در مناطقی که ساکن هستند دریافت کنند. ما این را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم نظام بانکی و حوزه‌هایی که این بستر را برای ما فراهم کردند می‌دانیم. تعهدی که ما به نظام بانکی و بانک مرکزی داریم این است که بتوانیم به لحاظ کمی و کیفی حضورمان را در تمام نقاط، روستاها و نقاط کم‌جمعیت کشور توسعه بدهیم.

فرحی در زمینه‌ قراردادی که با صندوق توسعه ملی در بخش خرد انجام شده است، گفت: در بخش خرد حمایت و پشتیبانی‌ از شرکت‌های کوچک و نوپا انجام دادیم و در حال گسترش آن هستیم که در همین زمینه با صندوق توسعه ملی قرارداد امضاء کردیم و بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای پشتیبانی این بخش در نظر گرفته شد، بنابراین متقاضیان و فعالین این بخش می‌توانند تامین مالی، تسهیلات و خدمات بانکی خود را با شرایط مناسب‌تری از این بانک درخواست کنند.

وی گفت: ما به عنوان اصلی‌ترین عامل صندوق توسعه ملی در مناطق روستایی و محروم هستیم و قراردادهای متعددی را با این صندوق داریم که در مناطق ذکر شده فعالیت‌های خرد و کوچک و فعالیت‌های خانگی را تامین مالی می‌کنیم که بالغ بر ۳۵۰۰ میلیون ریال نتیجه عملکرد بانک در چندین ماه اخیر است.

مدیرعامل پست بانک ایران اظهار کرد: بحث قانون حمایت از ایجاد و توسعه مشاغل در روستاها و مناطق عشایری با استفاده از صندوق توسعه ملی که ۱.۵ میلیارد دلار عنوان می‌شود بانک ما یکی از بانک‌های اصلی عاملی است که این تسهیلات اکنون شروع شده و در حقیقت حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان که ۶۰۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و ۶۰۰۰ میلیارد تومان از محل منابع بانک‌ها است که سه بانک کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون عامل این هستند و اکنون در سطح روستاها متقاضیان و کسانی که دارای فعالیت اقتصادی و فعال در مشاغل اقتصادی و یا طرح هستند سرمایه‌ در گردش مورد نیاز خود را می‌توانند از این محل تامین کنند.

فرحی در توضیح مکانیزم استفاده از این تسهیلات بیان کرد: مکانیزم اینگونه است که سایتی در وزارت کار تدارک دیده شده است که متقاضیان در آنجا و طرح‌شان را ارائه می‌کنند و مراحل تصویب و تایید توسط بانک عامل انجام می‌شود. تسهیلات نیز به صورت چهار، شش و ۱۰ درصد است.

وی در مورد باجه‌های این بانک در روستاها و شهرهای کشور گفت: ۶۵۰۰ باجه بانکی روستایی و حدود ۲۰۰۰ باجه بانکی شهری ظرفیت خوبی را در اختیار بانک قرار داده است. نیروهایی که در این باجه‌ها مشغول خدمت هستند نیروهای محلی و بومی روستاها و شهرهای کوچک هستند که فرصت مناسبی برای آنهاست که علاوه بر ارائه‌ی خدمات، درآمد مناسبی را هم کسب می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.