کد خبر : 11930
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 خرداد 1395 - 13:19

تنها راه حمایت از کشاورزان، تشکیل اتاق اصناف کشاورزی است / آئین نامه نظام صنفی کشاورزی نیازمند اصلاح است / وزارت صنعت با اصلاح آئین نامه مخالفت می کند

دهقان نیوز / تشکیل اتاق اصناف کشاورزی و منابع طبیعی تنها راه حل برای حمایت از تولیدکنندگان و شاغلین بخش کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی است.

دهقان نیوز / تشکیل اتاق اصناف کشاورزی و منابع طبیعی تنها راه حل برای حمایت از تولیدکنندگان و شاغلین بخش کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی است.

رییس نظام صنفی کشاورزی تهران گفت: تشکیل اتاق اصناف کشاورزی و منابع طبیعی تنها راه حل برای حمایت از تولیدکنندگان و شاغلین بخش کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی است.

بهروز بذلی در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به اینکه تشکل های کشاورزی به دلایل متعدد قانونی در امور اجرائی خود دچار چالش می باشند گفت: بررسی و آسیب شناسی این امر نشان می دهد نقطه ضعف عمده ای که مانع از سازمان یافتگی موثر در میان اعضای حقیقی و حقوقی شاغلین بخش کشاورزی و نهادهای موجود کسب و کار شده است فقدان یک نظام متمرکز است که بتواند به عنوان یک نهاد بالادستی و وحدت بخش از این شاغلین حمایت و امور آنها را راهبری کند.

وی افزود: نظام صنفی کشاورزی با در نظر گرفتن نگرش حرفه ای به کسب و کار کشاورزی ، محوریت توسعه کسب و کار، رفع چالش ها و آسیب های موجود و لزوم ایجاد نهاد فراگیر به عنوان نماینده فعالین اقتصادی بخش می تواند با تصویب قانون نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به اهداف مورد نظر دست یابد. از آنجایی که تصویب قانون مذکور در مجلس شورای اسلامی مستلزم صرف زمان نسبتاً طولانی است لذا با اصلاح آئین  نامه نظام صنفی کشاورزی فعلی و رفع نواقص آن و استفاده از آن که امروز به عنوان یک تشکل فعال و فراگیر و نماینده و سخنگوی تمام بهره برداران و کشاورزان با ۴۰۵ نظام صنفی شهرستانی و ۳۲ نظام صنفی استانی و عضویت ۷۰۰ هزار کشاورز و بهره بردار بخش کشاورزی تشکیل و فعالیت می نماید موجب رفع موانع و مشکلات می شود.

نائب ریس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: متأسفانه این روزها ما شاهد مخالفت  وزارت محترم صنعت، معدن و تجارت با تصویب اصلاحیه آئین نامه اجرائی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور هستیم. قانون نظام صنفی کشور علیرغم سابقه طولانی به دلیل عدم ارتباط  با کسب و کار بخش کشاورزی نتوانسته هیچ فرآیندی برای جذب و تحت پوشش قراردادن بنگاه ها و فعالین بخش کشاورزی ارائه کند و تاکنون به دلیل ساختار آن به دلایل مختلف نتوانسته به بخش کشاورزی، خدمات ارائه و در آینده نیز نخواهد توانست.

بذلی در پایان گفت: لذا با توجه به قانون تمرکز(انتزاع) وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی ایجاب می نماید اتاق اصناف کشاورزی مستقل به نحوی که بتواند به طور تخصصی و بر اساس قوانین و مقررات خاص در این بخش فعالیت نماید تشکیل و فعال گردد و وزارت صنایع ، معادن و تجارت نیز بیش از این در این مسئله مداخله و کارشکنی نکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.