کد خبر : 22972
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1395 - 12:24

تصویب قوانین جدید برای حمایت از کشاورزان

قوانین جدیدی در مجلس تصویب شده و در شورای نگهبان در دست بررسی برای تایید است که طی آن امکان اختصاص بودجه از اعتبارات استانداری ها برای کمک به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی فراهم شده است.

به تازگی قوانین جدیدی در مجلس تصویب شده و در شورای نگهبان دردست بررسی برای تایید است که طی آن امکان اختصاص بودجه از اعتبارات استانداری ها برای کمک به صندوق حمایت ازتوسعه کشاورزی فراهم شده است.

 

هوشنگ محمدی افزود: ۱۰۲ صندوق کشاورزی در قالب صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی، توسعه کشاورزی و حمایت از فعالیت زنان در کشور فعالیت دارد که با اعتباری معادل ۱۲هزار میلیارد ریال در حال ارائه خدمات لازم به متقاضیان است.
وی ،کمک مالی به طرح ها و حمایت و پشتیبانی از بهره برداران بخش های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی را از اهداف این صندوق عنوان کرد و گفت: خریداری ۲۰۰هزارتن جو از کشاورزان ، خرید و ساماندهی بازار ذرت ، کمک اعتباری به تسطیح لیزری مزارع و طرح های باغداری و زراعی از اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی با حمایت این صندوق در سال جاری بوده است.
وی بیان کرد: با تلاش هایی که شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته اند زمینه افزایش درآمد و سرمایه بیشتر در این صندوق فراهم شده است.
محمدی بیان کرد: معافیت مالیاتی از درآمد این صندوق ها و پیگیری برای حذف مالیات بر ارزش افزوده نمونه ای از این اقدامات است.
وی با بیان تصویب قوانین جدید در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از بخش کشاورزی یاد آور شد:به تازگی قوانین جدیدی در مجلس تصویب شده و در شورای نگهبان دردست بررسی برای تایید است که طی آن امکان اختصاص بودجه از اعتبارات استانداری ها برای کمک به صندوق حمایت ازتوسعه کشاورزی فراهم شده است.
بر اساس این مصوبه شورای برنامه ریزی استان ها می تواند از بودجه استانی، حوادث، ماده ۱۸۰ و ردیف های دیگر، اعتباراتی برای افزایش سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در نظر بگیرد.
وی بیان کرد: با این اقدام در صورتی که اعضای صندوق، اموال مازادی برای فروش نداشته باشند می توانند از این طریق بخشی از نیاز خود راتامین کنند.
محمدی ادامه داد: در این قانون برخلاف اصل ۴۴ قانون اساسی که دولت حق ایجاد شرکت یا سرمایه گذاری در شرکت های خصوصی را ندارد سرمایه گذاری در این صندوق مصوب شده است.
به گزارش ایرنا، مدیر امور مجامع و حقوقی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی برای شرکت در جلسه مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفرکرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.