کد خبر : 38848
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1396 - 14:13

تصدی گری های غیرحاکمیتی به نظام صنفی کشاورزی واگذار شود

تقویت تشکل های بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.

تقویت تشکل های بخش خصوصی و نهادهای مردمی و واگذاری امور تصدی گری به بخش غیر دولتی از جمله نظام صنفی کشاورزی بر اساس قوانین و مقررات کشوری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش دهقان نیوز، رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در میزگرد رادیویی رادیو گفتگو با حضور نمایندگان عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: شکاف قیمتی بالا بین دریافتی کشاورزی و پرداختی مصرف کننده بحثی است که در تمام دولت ها هم در قبل از قانون انتزاع و هم بعد از آن وجود داشته است و دولت ها تلاش های زیادی کردند این مشکل را برطرف کنند اما موفقیتی در این زمینه حاصل نشده است.

محمد شفیع ملک زاده با بیان اینکه تنها اقدام مثبت دولت در این زمینه در بحث خریدهای تضمینی بوده است که آن هم فقط هزینه های تولید را با لحاظ حداقل سود برای کشاورزان پوشش داده است اظهار داشت: به دنبال توزیع و فروش محصولات کشاورزی برای مصرف کننده باید نظارت و مدیریت درست از سوی بخش دولتی اعمال شود تا باعث نگردد محصولات کشاورزی با چندین برابر قیمت تولید به دست مصرف کننده برسد.

وی با اشاره به ضعف برنامه ای و مدیریتی در موضوع اجرای الگوی کشت و بهمراه آن ارزیابی و تحلیل درست از نیازهای بازار که در حال حاضر انتظار می رود دولت با وضع قوانین و مقررات لازم نسبت به اعمال آن اقدام نماید، اصلاح الگوی کشت و مدیریت درست بر آن را یکی از راهکارهای مهم برای کاهش مشکلات عرضه و تقاضا و تنظیم بازار محصولات کشاورزی می داند.

ملک زاده تصریح کرد: تقویت تشکل های بخش خصوصی و نهادهای مردمی و واگذاری امور تصدی گری به بخش غیر دولتی از جمله نظام صنفی کشاورزی بر اساس قوانین و مقررات کشوری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.