کد خبر : 15970
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1395 - 1:17

تشکلهای کشاورزی بی سر و سامانند ! / کشاورزان خبره فراموش شده اند / حجتی به تشکلهای کشاورزی توجه کند

دهقان نیوز / تشکلها بازوان توانمند جهاد کشاورزی هستند و باید برای بهبود وضع کشاورزی از ظرفیت آنها بهره برد.

دهقان نیوز / تشکلها بازوان توانمند جهاد کشاورزی هستند و باید برای بهبود وضع کشاورزی از ظرفیت آنها بهره برد.

Untitled-1

مدیرعامل مجمع ملی تشکلهای کشاورزی کشور گفت: در حالی که در گذشته تشکلهای کشاورزی بازوان بخش کشاورزی و جهاد کشاورزی بودند اما این روزها مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

سجاد سنجابی در گفتگو با دهقان نیوز افزود: در گذشته تشکلهای کشاورزی برای خود اسم و رسمی داشتند و از جایگاه خوبی برخوردار بودند اما این روزها بی سر و سامان شده اند و مسئولین جهاد کشاورزی عملا به آنها توجهی نمی کند.

وی گفت: در سالهای قبل تشکلها فعال بودند و در تمام امورات سازمان جهاد کشاورزی از آنها نظرخواهی می شد و در تصمیم گیری ها نقش داشتند اما مدتی است تشکلها به فراموشی سپرده شده اند که تبعات خوبی را در پی نخواهد داشت.

خزانه دار مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور در ادامه گریزی هم به نقش کشاورزان خبره در بهبود وضعیت کشاورزی ایران زد و گفت: متاسفانه خبرگان کشاورزی که باید از ظرفیت و توان آنها برای آموزش کشاورزان استفاده شود این روزها به فراموشی سپرده شده اند.

سنجابی با اشاره به اینکه کشاورزان خبره توسط مدیریت ترویج جهاد کشاورزی، شناسایی و معرفی می شوند پیشنهاد داد: برای معرفی کشاورزان خبره حتما یک کشاورز خبره چه در سطح شهرستان و چه در سطح استان و کشوری در جلسات حضور داشته باشد و صورتجلسه مربوطه را امضا کند.

وی گفت: یک زمانی کشاورزان تلاش می کردند تا خبره و نمونه شوند اما اکنون بدلیل بی توجهی که به خبرگان کشاورزی می شود انگیزه ای برای این موضوع ندارند.

این کشاورز خبره گفت: باید از ظرفیت کشاورزان خبره برای آموزش کشاورزان استفاده شود تا کشاورزان تشویق شوند و راه کشاورزان خبره را در پیش بگیرند اما می بینیم که عملا کشاورزان خبره از یاد رفته اند.

وی گفت: مهندس حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی به هر جای ایران که سفر می کند سراغی از خبرگان کشاورزی نمی گیرد در حالی که خبرگان کشاورزی و تشکلها بازوان توانمند جهاد کشاورزی هستند و باید برای بهبود وضع کشاورزی از ظرفیت آنها بهره برد و انتظار داریم وزیر محترم جهاد کشاورزی به تشکلهای کشاورزی توجه کند.

سنجابی گفت: بنظر می رسد برخی ها، تشکلهای کشاورزی را مانعی بر سر راه خود می بینند و تمایلی برای حمایت از آن ندارند.

وی در پایان گفت: خبرگان کشاورزی برای باقی ماندن در عرصه و کمک به بخش کشاورزی نیازمند توجه و حمایت هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.