کد خبر : 39516
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1396 - 13:36

تخصیص منابع توسعه روستایی به گلخانه ها

نجات کشاورزی با توسعه شهرک های گلخانه ای ممکن است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری بر آمادگی دولت برای تخصیص منابع و کمک به توسعه مجتمع های گلخانه ای تاکید کرد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا،، «سیدابوالفضل رضوی» در دیدار مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی افزود: توجه به کشاورزی مدرن برای تامین امنیت غذایی و افزایش بهره وری تولید ضروری است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری اهمیت کشت های گلخانه ای را در افزایش بهره وری تولید و اشتغال و همچنین توسعه صادرات دانست.
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی نیز در این دیدار اولویت دهی به کشت های گلخانه ای برای برخورداری از تسهیلات مربوط به منابع توسعه اشتغال روستایی و رفع موانع و محدودیت های تولید را خواستار شد.
«علی اشرف منصوری» افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی، آینده کشاورزی کشور مبتنی به هدایت کشت های فضای آزاد به سمت کشت های متراکم و گلخانه ای است.
وی ادامه داد: نجات کشاورزی و رفع بخش زیادی از معضل بیکاری با توسعه مجتمع و شهرک های گلخانه ای ممکن است.
به گزارش ایرنا، کاهش بارش ها و افت سطح آب های زیرزمینی سبب شده است دولت توسعه کشت گلخانه ای را با هدف صرفه جویی آب مصرفی بخش کشاورزی در دستور کار خود قرار دهد؛ از این رو برای نخستین بار در دولت دوازدهم واحد مستقلی در زمینه توسعه گلخانه ها در وزارت جهادکشاورزی ایجاد شد.
بر اساس برنامه ششم توسعه باید بیش ۱۶هزار هکتار گلخانه در کشور ساخته شود که این کار ضمن رفع مشکل کم آبی، افزایش بهره وری تولید محصولات کشاورزی را در پی دارد.
به گزارش ایرنا، حمایت از خودکفایی در تولید کالاها بویژه محصولات غذایی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.
پس از آن، سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (۱۳۹۶) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین عبادپور جانباز ۷۰درصد یکشنبه , ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴

جناب امور اراضی وقتی یک باغ دار برای گرفتن ساخت استخر ذخیره آب دوسال سر می‌دونی چه انتظاری دارید
چه راه ایده دارید که کشاورز در کنار باغ داری بتواند فعالیت اقتصادی بکنند که نخواهد تعغیر کاربری بدهد