کد خبر : 55840
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 6:06

تجلیل از تلاشگران نیروگاه های برقآبی خوزستان در تامین برق مصرفی تابستان ۹۹

تجلیل از تلاشگران نیروگاه های برقآبی خوزستان در تامین برق مصرفی تابستان ۹۹

امسال روش های نوینی در دستور کار سازمان قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در آیین تجلیل از تلاشگران شرکت های بهره برداری از سد و نیروگاه های برق آبی آن سازمان، در زمینه کسب رتبه برتری کشوری در تامین برق مصرفی تابستان ۹۹ گفت: علیرغم محدودیت های مالی فراوانی که پیش روی سازمان قرار داشت تعمیرات نیروگاه ها را در اولویت کاری خود قرار دادیم تا با همکاری همه واحدهای درگیر تولید بتوانیم خروجی برق پایداری را داشته باشیم.

 “فرهاد ایزدجو” با اشاره به کاربرد روشهای نوین در تولید نیروگاه های برق آبی گفت: امسال روش های نوینی در دستور کار سازمان قرار گرفت که از جمله می توان به رصد کلیه واحدها به صورت آنلاین و پیش بینی های پیشگیرانه و کار کارشناسی تعمیرات اشاره کرد. نتیجه کار به حداقل رساندن هزینه ها و اولویت بندی برنامه تعمیرات بوده است تا از این طریق توجه به نقاط ضعفی که باعث پایداری می شوند اولویت بندی شوند.

رئیس هیئت مدیره سازمان آب و برق خوزستان افزود: سازمان آب و برق خوزستان در مدیریت کارها بر حسب بحران های از پیش شناسایی شده، اقداماتی را از قبل تدارک دید تا در شرایط مختلف که تیم های کارشناسی فعال می شوند، بهترین تصمیات بنابر سناریو از پیش تعیین شده گرفته شوند.

وی افزود: اساس تصمیمات سازمان بر اساس هماهنگی و هم افزایی است خصوصا بعد از سیلاب این هماهنگی ها به شدت قوت گرفته است.

ایزدجو با اشاره به قدمت نیروگاه ها خاطر نشان کرد: نیروگاه دز بیش از پنجاه سال عمر دارد و باید در شرایط فرسودگی برنامه ریزی تولید برق در نیروگاه ها صورت بگیرد. امسال خروج های بدون برنامه در تابستان بسیار کم شد و به ۵۰ درصد، نسبت به سال گذشته رسید بطوری که در طول کل تابستان فقط یک مورد قطعی بدون برنامه داشتیم.

وی درآمد حاصل از فروش برق را یکی از عوامل اثرگذار در توسعه استان برشمرد و گفت: علیرغم اینکه در بعضی مواقع تولید برق کمتری نسبت به سالهای قبل داشتیم ولی درآمد بیشتری حاصل شد و با تناسب تعیین قیمت جدید سود خوبی برای شرکت فراهم آمده که در نهایت باعث توسعه در خوزستان خواهد شد.

معاون سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان نیز در این آئین گفت: نیروگاه های برق آبی در مقایسه با حرارتی، دارای راندمان بالایی هستند که به عنوان نیروگاه های پایدار کننده برق شناخته می شوند. این نیروگاه ها به دلیل عدم مصرف سوخت فسیلی می توانند در زمینه ارز آوری حائز اهمیت باشند.

کاووسی نژاد اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون مگاوات ساعت تولید برق داشته ایم که در مقایسه با سایر انواع نیروگاه ها علاوه بر تولید فراوان co2 بسیار ناچیزی تولید شد. نیروگاه دز با قدمت زیادی که دارد علاوه بر پایداری شبکه برق می بایست میزان آب خروجی سد را تنظیم کند که این نشانگر برنامه های ویژه سازمان در مدیریت تولید است.

وی با اشاره به نحوه تعمیر نیروگاه ها افزود: پس از گذر تابستان نیروگاه ها از مدار خارج می شوند و تعمیرات لازم انجام می شوند اما در سازمان از روش های جدید کارشناسی استفاده شد زیرا با افزایش عمر نیروگاه ها دیدگاه باید متناسب با شرایط و محدودیت های جدید باشد.

معاون سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان با اعلام این که نیروگاه ها نیازمند تعمیرات مستمر هستند افزود: امسال بعد از گذراندن زمستان برای به روزرسانی نیروگاه ها، در کنار تعمیرات اساسی تعمیرات پیشگیرانه در تمام نیروگاه ها انجام شد که از جمله آن تمام ترانس های نیروگاه های دز را تعمیر و به روزرسانی کردیم.

کاووسی نژاد افزود: ما آزمون های التراسونیک و ویبره را در نیروگاه ها به صورت آنلاین انجام دادیم. این نوع بهره برداری در هیچ جای دیگر انجام نمی شود زیرا در شرایط فرسودگی معمولا تعمیرات کلی صورت می گیرد ولی ما با تنظیم خروجی ها زیر ویبره نه تنها به تولید ادامه دادیم بلکه رکوردشکنی نیز کردیم.

وی با بیان این که به دلیل نگرانی از آسیب کرونا، نیروها شبانه روز در واحدهای نیازمند تعمیرات مستقر شدند از اتمام کار سه ماهه، در سی و چهار روز خبر داد.

آیین تجلیل از تلاشگران شرکت های بهره برداری از سد و نیروگاه های برق آبی سازمان آب و برق خوزستان در زمینه کسب رتبه برتری کشوری در تامین برق مصرفی تابستان ۹۹ با حضور مسئولان استان در سالن همایش های بین المللی کوی بوستان برگزار و از مدیران و مسئولان نیروگاه های برقابی سازمان با اهدای لوح، قدردانی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 12 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.