کد خبر : 26819
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1395 - 12:29

تاخیر در اعلام قیمت تضمینی گندم به ضرر تولید و دولت است / شورای اقتصاد سریعا قیمت را اعلام کند / تجربه تلخ سالهای شکست خودکفایی گندم دوباره تکرار نشود !

دهقان نیوز / تاخیر در اعلام قیمت تضمینی گندم به ضرر تولید و دولت و کشور است.

دهقان نیوز / تاخیر در اعلام قیمت تضمینی گندم به ضرر تولید و دولت و کشور است.

نائب رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در واکنش به تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم گفت: علت این همه تاخیر در اعلام قیمت تضمینی گندم چیست؟! آیا پاداش کشاورزان در تلاش برای خودکفایی و تولید ۱۴ ملیون تن گندم ؛ تعویق پرداخت طلب گندم کاران و تاخیر در اعلام قیمت تضمینی است؟!

بهروز بذلی در گفتگو با دهقان نیوز افزود: طبق قانون، دولت موظف است تا قبل از شروع سال زراعی (اواخر شهریور ماه) قیمت تضمینی را اعلام کند، آن هم در صورتی که بیش از ۱۰۰ روز پیش وزارت جهاد کشاورزی نرخ های پیشنهادی محصولات کشاورزی از جمله گندم را به شورای اقتصاد اعلام کرده است.

وی گفت: به نظر من خرید تضمینی یک قرارداد دو طرفه بین کشاورز و دولت است که باید در ابتدای فصل کشت، تعهدات طرفین در آن مشخص شود که از مهمترین تعهدات، اعلام قیمت تضمینی و پرداخت به موقع مطالبات کشاورز است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه تاخیر در اعلام قیمت تضمینی گندم به ضرر تولید و دولت و کشور است گفت: گندم یکی از محصولاتی است که اعلام نرخ تضمینی آن برای کشاورزان از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث ترغیب و تشویق کشاورزان برای کشت می شود.

بذلی یکی از دلایل خودکفایی و افزایش تولید در سالهای گذشته را اعلام به موقع قیمت تضمینی و پرداخت به موقع طلب گندمکاران برشمرد و گفت: برای اینکه تجربه تلخ سالهای ۸۵ و۸۶ و شکست خودکفایی گندم به دلیل کم توجهی به گندمکاران دوباره تکرار نشود و انگیزه گندم کاران برای کشت از بین نرود از دولت و شورای اقتصاد می خواهیم هر چه سریعتر قیمت تضمینی گندم را اعلام نمایند.

وی در پایان گفت: امیدواریم قیمتی که برای خرید گندم تعیین می شود حداقل میزان نرخ تورم و افزایش هزینه های تولید در آن لحاظ شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.