کد خبر : 38842
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1396 - 12:46

بیکاری ۷۰ درصد مهندسان کشاورزی !

این لشکر فارغ‌التحصیلان ما باید جذب عرصه‌های کار و تولید شوند.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از بیکاری ۷۰ درصد از فارغ‌التحصیلان عضو نظام مهندسی کشاورزی خبر داد و گفت که این سازمان ۲۳۰ هزار نفر عضو دارد.

احمد کبیری در نشست خبری به مناسبت روز مهندس در محل این سازمان اظهار کرد: در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب در حوزه محیط زیست و آب مشکلات جدی داریم به طوری که مسئله آب از بحران گذشته است. وضعیت برداشت‌های خطرناک از منابع آبی با همین رویه در حال انجام است.

وی افزود: در محیط زیست کشور نیز بخش قابل توجهی از کشورمان هوای سالم و پاکی ندارد؛ هوای تهران و برخی کلانشهرها در حالی که آلوده است در استان خوزستان اوضاع وخیم‌تر و شاهد مشکلات جدی‌تر با بروز ریزگردها هستیم.

 رئیس مهندس کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد:‌در بخشی از قرآن کریم درباره بهره‌برداری از منابع طبیعی آمده و افراد را مورد عتاب قرار دادند که فسادی که در خشکی و دریا ظاهر می‌شود به خاطر عملکرد انسانها است تا گوشه‌ای از عملکرد خود را بچشند.

کبیری تصریح کرد: اگر طبیعتی که خداوند به رایگان در اختیار ما قرار داده نتوانیم به درستی از آن استفاده کنیم قرآن این عمل را به عنوان فساد یاد کرده است.

وی گفت: در برخی از زمینه‌ها ممکن است افراد و مسئولان با انجام فرافکنی مسئولیت را به دیگران واگذار کنند و آن را از گردن خود باز کنند، اما در سطح ملی همه به نسبه مسئول هستیم و همه مسئولان و بهره‌برداران باید مسئولیت خود را بپذیرند.

 رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور  گفت: روش و ذ هنیت‌های ما در استفاده از منابع آبی و محیط زیست باید تغییر کند و باید مسئولیت کار خودمان را بپذیریم و روشهای بهره‌برداری را اصلاح کنیم.؛ دنیا مانند کوه است که صدای ما را به سمت خودمان برمی گرداند و هر عملی که انجام می‌دهیم عکس‌العملی در پی دارد.

کبیری با تاکید بر اینکه نیازمند بازبینی در بهره‌برداری از منابع طبیعی و آب هستیم اظهار داشت: در صورتی که قبول کنیم که شرایط ما از لحاظ محیط زیست و آب و خاک مناسب نیست باید مشکلات را شناسایی و فعالیتی منطبق بر طبیعت داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آنکه ۲۳۰ هزار نفر عضو نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هستند گفت: جوانان دانشگاه دیده و علاقه‌مند به کار زیادی در کشور وجود دارد که این لشکر فارغ‌التحصیلان ما باید جذب عرصه‌های کار و تولید شوند.

* ۷۰ درصد مهندسان کشاوری بیکار هستند

 رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور  در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چقدر از فارغ‌التحصیلان عضو نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جذب کار شدند گفت:‌ از ۲۳۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان نظام مهندسی  تنها ۳۰ درصد آنها در بخش دولتی و خصوصی مشغول به کار شده‌اند و ما حدود ۷۰ درصد بیکاری در این بخش داریم.

وی افزود:از  ۳۰ درصد از اعضای شاغل در سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور، ۱۷ درصد در بخش دولتی و ۱۳ درصد در بخش دولتی فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.