کد خبر : 3918
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 بهمن 1394 - 20:14

بکارگیری سربازان برای حفاظت از عرصه های طبیعی

دهقان نیوز / دو هزار سرباز وظیفه در اختیار این سازمان قرار می گیرد تا در کنار نیروهای حفاظت منابع طبیعی از عرصه های منابع طبیعی کشور حفاظت کنند.

دهقان نیوز:
[ad_1]

دهقان نیوز / دو هزار سرباز وظیفه در اختیار این سازمان قرار می گیرد تا در کنار نیروهای حفاظت منابع طبیعی از عرصه های منابع طبیعی کشور حفاظت کنند.

 

خداکرم جلالی در حاشیه بازدید از طرح های نهالکاری جاده آران وبیدگل – گرمسار ضمن اشاره به کمبود شدید نیرو برای حفاظت از عرصه های طبیعی اظهار داشت: هماهنگی های لازم با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده و از سال آینده به طور میانگین سالانه دو هزار سرباز وظیفه در اختیار این سازمان قرار می گیرد تا در کنار نیروهای حفاظت منابع طبیعی از عرصه های منابع طبیعی کشور حفاظت کنند.
وی افزود: در این طرح مقرر شده که سربازهای تحصیل کرده و یا با مدرک دیپلم به کمک و تقویت نیروهای حفاظت بیایند و در ترویج فرهنگ منابع طبیعی تلاش کنند.
جلالی همچنین با اشاره به لزوم مشارکت مردم در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تاکید کرد: حلقه مفقوده ما در منابع طبیعی مشارکت مردم است، درحالی که می توان با تحقق این امر و واگذاری عرصه های طبیعی به مردم تا حدود زیادی مشکل کمبود نیرو را در این خصوص حل کرد.
وی با اشاره به کمبود نیروی منابع طبیعی با توجه به فرمول جهانی افزود: مراقبت و حفاظت از منابع طبیعی توسط مردم بسیار مهمتر از کاشت نهال است و به شکلی باعث ترویج و تقویت فرهنگ حفاظت از عرصه های طبیعی می شود.
جلالی، برخورداری از زندگی با نشاط و سالم را مستلزم داشتن محیط زیست سالم دانست و خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی از راهبردهای اساسی این سازمان است و تمام تلاش ما در جهت کاهش میزان تصرفات، قاچاق چوب و تخریب جنگل ها و مراتع کشور است.
رئیس شورای شهرستان آران و بیدگل نیز در حاشیه این بازدید در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: فاز اول طرح نهالکاری حاشیه جاده آران وبیدگل – گرمسار به مساحت ۵۰ هکتار آغاز و در هشت ردیف درحال انجام است.
رضا چاقیان افزود: نهال های کشت شده از نوع تاغ و قره داغ و با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان در حال انجام است.
۷۴۷۲/۳۰۰۹/۶۰۲۱

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.