کد خبر : 23978
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1395 - 11:32

به گزارش‌ها در زمینه کشاورزی نباید دل‌خوش باشیم / نتیجه فعالیت های جهاد کشاورزی باید دیده شود / کشاورزان ناراضی اند

کشاورز زحمت اصلی را می‌کشد ولی سود اصلی به آنان نمی‌رسد.

کشاورز زحمت اصلی را می‌کشد ولی سود اصلی به آنان نمی‌رسد و این باعث نارضایتی کشاورزان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: خلاء کار ریشه‌ای و بنیادی در امور کشاورزی محسوس است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت‌های جهاد کشاورزی باید نه تنها در گزارشات ملموس باشد بلکه باید نتیجه را در روستاها، کشاورزان، دامداران و کلیه جامعه‌ای که با این اداره در ارتباط هستند، دیده شوند.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی، سخن گفتن از کشاورزی را لذت‌بخش خواند و گفت: کشاورزی از ضرورت‌های حیاتی برای جامعه محسوب می‌شود. جهاد کشاورزی از بطن جامعه نشات می‌گیرد و به اقتضای همین حضور، جهاد کشاورزی اهمیتی فراوان دارد.

وی با اشاره به اینکه نباید به گزارش‌هایی که در زمینه کشاورزی بیان می‌شود بسنده کرد، اظهار کرد: باید اقداماتی را که انجام می‌دهیم نتایج آن را در کف جامعه مشاهده کنیم و باید ببنیم اثر کار چقدر ملموس است. به گزارش‌ها در زمینه کشاورزی نباید دل‌خوش باشیم و اگر اثر آن‌ها را در کف جامعه نبینیم خودمان را فریب داده و سرگرم کرده‌ایم. در بخش‌های مختلف کشاورزی دیده شده که کشاورز زحمت اصلی را می‌کشد ولی سود اصلی به آنان نمی‌رسد و این باعث نارضایتی کشاورزان می‌شود.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه دیده شده است که گاهی محصولات کشاورزی را به دلیل زیادی از بین می‌بریم و گاهی نیز به دلیل کمبود آن محصولات، از خارج وارد می‌کنیم، اظهار کرد: بعد از سال‌ها تجربه نباید شاهد این اتفاقات در کشور باشیم و این مشکلات را باید به طور ریشه‌ای حل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه انتظار است بعد از گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی خیلی زودتر باید شاهد صادرات گندم باشیم، اضافه کرد: ما در کشور در بخش کشاورزی ظرفیت‌های بسیاری داریم که باید از آن‌ها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام نکونام خاطر نشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه کشاورزی پیشرفت‌های خوبی داشته است ولی هنوز هم در زمینه باغداری و کشت دیم جای سرمایه‌گذاری دارد. هنوز هم دامداران، کشاورزان و باغ داران از شرایط کنونی راضی نیستند. باید فرهنگ «ما می‌توانیم» را در جامعه گسترش دهیم و انتظار می‌رود همه مسائل به طور ریشه‌ای و بنیادی رفع شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.