کد خبر : 29131
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1395 - 14:11

به کشاورزان تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض می دهیم

بهره‌برداری از سیستم‌های نوین آبیاری در صرفه‌جویی آب و افزایش راندمان مؤثر است.

بهره‌برداری از سیستم‌های نوین آبیاری در صرفه‌جویی آب و افزایش راندمان مؤثر است.

وزیر کشور گفت: سیاست دولت این است که با توجه به خشکسالی و کمبود آب در کشور بحث سیستم‌های آبیاری نوین را با پرداخت تسهیلات کم‌بهره و برخی بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار دهد.

وزیر کشور که به همراه دستیار ویژه رئیس جمهور به لرستان سفر کرده بود، به همراه استاندار لرستان از پروژه‌ ساخت گلخانه‌ کشت و صنعت لرستان بازدید کرد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه‌ این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: بهره‌برداری از سیستم‌های نوین آبیاری در صرفه‌جویی آب و افزایش راندمان مؤثر است.

وی اظهار داشت: سیاست دولت این است که با توجه به خشکسالی و کمبود آب در کشور بحث سیستم‌های آبیاری نوین را با پرداخت تسهیلات کم‌بهره و برخی بلاعوض در اختیار کشاورزان عزیز قرار دهد.

وزیر کشور گفت: طرح دوم بحث کشت هیدروپونیک است که این کشت حدود ۱۰ برابر افزایش محصول و بیش از ۹۰ درصد راندمان در بحث آب را دارد.

رحمانی‌فضلی عنوان کرد: طرح کشت هیدروپونیک نیز مورد بازدید قرار گرفت که شاید حدود ۱۰ برابر افزایش محصول و بیش از ۹۰  درصد راندمان آب را دارد و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، زیرا هم توسط پیمانکاران ایرانی ساخته و هم از ظرفیت‌های تکنولوژیکی خارج از کشور استفاده می‌شود که هم درون‌زا و هم برون‌نگر است.

وی با بیان اینکه برای بازار این محصولات قرارداد بسته ‌شده که در آن درون‌زایی و برون‌نگری کاملاً رعایت شده است، گفت: این کشت می‌تواند در جذب نیرو تأثیرگذار باشد و در سال حدود ۱۰ ماه محصول می‌دهد، بنابراین می‌تواند در اقتصاد این منطقه مؤثر باشد.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: ظرفیت این اقدام در لرستان وجود دارد و دولت نیز کمک می‌کند، امیدواریم با پیگیری استاندار و جهاد کشاورزی این طرح‌ها الگوهایی در منطقه باشد.

وزیر کشور گفت: این کشت مبتنی بر تکنولوژی با محصولات کیفی و از نظر کمی نیز حدود ۱۰ برابر تولید دارد که می‌تواند در سطح درآمد روستائیان و زندگی آن‌ها مؤثر باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.