کد خبر : 51643
تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1398 - 13:08

بروکراسی اداری نباید مانع سرمایه‌گذاری در کشاورزی شود / باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کرد

باید فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن کرد.

کشور باید به سمت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای پیش برود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: کشاورزی ما باید به سمت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای پیش برود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم از کرمان، شاهرخ رمضان‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان این حوزه در این سازمان فعالیت علمی دارند اظهار داشت: این فعالیت‌ها در زمینه‌ جهت‌دهی کشاورزی به سمت و سوی دانش‌بنیان شدن است.

وی با بیان اینکه در راستای انتقال دانش و فناوری‌های جدید به حوزه کشاورزی در کشور چهار طرح را در برنامه داریم افزود: توسعه‌ استفاده از پهبادها در کشاورزی، ایجاد بازار مجازی کشاورزی، فناوری‌های هوافضا و طرح هوشمندسازی کشاورزی را دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه بحث رونق تولید در کشاورزی به چندین پیش فرض نیازمند است گفت: در گام نخست بهبود فضای کسب و کار تسهیل صدور و دریافت پروانه‌ها و مجوز‌های کشاورزی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه شرایط ما باید به گونه‌ای باشد که فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران ما پهن و از آنها استقبال شود افزود: اگر زیرساخت صادرات محصولات کشاورزی ایجاد شود سودآوری بسیار خوبی ایجاد می‌کند.

رمضان‌نژاد با اشاره به اینکه امروز شاهد این هستیم که افراد و اقشاری که در حوزه کشاورزی فعال نبوده‌اند با بهبود فضای کشاورزی در کشور به این زمینه ورود کرده‌اند و متقاضی امور مربوط به کشاورزی و تولید شده‌اند بیان کرد: تلاش ما بر این است که بروکراسی اداری مانع سرمایه‌گذار در حوزه کشاورزی نشود.

وی با بیان اینکه امروز نان ما از گندم ایرانی است و همین موضوع غرور ایرانی را بیش از پیش می‌کند گفت: در حوزه کشاورزی رونق تولید با ایجاد بنگاه‌های جدید یا وارد کردن بنگاه‌های موجود به مدار است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه باید به سمت بهره‌وری برویم که از امکانات موجود استفاده چندین برابری بکنیم افزود: اگر تولیدات کشاورزی ما رونق پیدا کند کسب و کارهای دیگر نیز رونق پیدا می‌کند و یکی از اهداف نظام مهندسی کشاورزی رونق تولید از طریق وارد کردن دانش‌آموختگان، ایجاد دانش جدید و دانش‌بنیان شدن کشاورزی است.

وی با بیان اینکه فضاها و فرصت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی وجود دارد و دانش‌آموختگان و مهندسان در این حوزه می‌توانند نقش خود را پیدا کرده و به توسعه کشور کمک کنند افزود: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز آمده است که دانش راه عزت و سر بلندی کشور است و بیش از بیش باید در این راه قدم بر داریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه ۱۳ درصد فارغ‌التحصیلان حوزه کشاورزی در بخش دولتی و ۱۷ درصد در بخش غیردولتی مشغول هستند گفت: برنامه‌های نظام مهندسی کشاورزی دنباله‌ برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و در حال تلاش هستیم که کشت محصولات در کشور عمدتا به سمت کشت‌های گلخانه‌ای برود.

وی با بیان اینکه تلویزیون اینترنتی در حوزه کشاورزی که شامل استارت‌آپ‌ها و اپلیکیشن‌ها در حال فراگیر شدن است افزود: این برنامه‌ها یک امر را به خوبی برای مخاطب باز می‌کند و از صفر تا صد یک کار را توضیح می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.