کد خبر : 31488
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1396 - 11:57

برنامه ریزی جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان

توزیع هشت هزار و ۳۰۵ تن اقلام اساسی ویژه ماه مبارک رمضان آغاز شد.

توزیع هشت هزار و ۳۰۵ تن اقلام اساسی ویژه ماه مبارک رمضان آغاز شد.

 

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در راستای طرح تنظیم بازار توزیع هشت هزار و ۳۰۵ تن اقلام اساسی ویژه ماه مبارک رمضان در استان آغاز شد.

سید حمیدرضا جوادی افزود: این اقلام شامل چهار هزار و ۲۰۰ تن شکر ، ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج ، ۱۶۵ تن گوشت گوساله منجمد و یکهزار و ۵۴۰ تن مرغ منجمد است.

وی بیان کرد : برنج با قیمت کیلویی ۲۷ هزار ریال ، شکر کیلویی ۲۸ هزار و ۵۵۰ ریال ، مرغ منجمد کیلویی ۵۶ هزار و ۵۰۰ ریال و گوشت گوساله بسته به نوع قطعه بندی کیلویی بین ۱۹۲ هزار ریال تا ۲۴۰ هزار ریال برای مصرف کنندگان عرضه می شود.

جوادی با بیان اینکه هم اکنون توزیع این اقلام آغاز شده است، خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه پنیر و خرما نیز از اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان هستند برنامه ریزی می شود این ۲ قلم نیز با قیمت مناسب در سطح استان توزیع شود.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اقلام مذکور برای عرضه به شهروندان در فروشگاه های زنجیره ای رفاه ، شرکت تعاونی ها ، خیریه ها و بازارهای ارزاق عمومی سطح شهر و استان توزیع می شود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی نیز گفت: توزیع گوشت قرمز و مرغ منجمد طرح ضیافت، ویژه تنظیم بازار روز پنجشنبه در آستانه ماه مبارک رمضان در این استان و با محوریت مشهد آغاز شد.

سید احمد دلقندی افزود : قیمت هر کیلو مرغ منجمد تحویل سردخانه ۵۳ هزار ریال تعیین شده و نرخ خرده فروشی آن در مشهد ۵۷ و در شهرستان ها ۵۸ هزار ریال است.

وی اظهار کرد : این طرح برای تنظیم بازار مرغ و گوشت ایام مبارک رمضان برنامه ریزی شده و با توجه به ذخیره مناسب استان، هیچ محدودیتی برای عرضه وجود ندارد.

وی افزود : گوشت گوساله منجمد وارداتی و داخلی هم در قالب این طرح عرضه می شود .

به گفته وی ، هر کیلو گوشت گوساله وارداتی به صورت مخلوط به قیمت ۲۲۵ هزار ریال و گوشت قرمز منحمد داخلی ۲۱۵ هزار ریال در بازار توزیع می شود.

دلقندی با بیان اینکه عرضه به صورت مستقیم از طریق دو فروشگاه پشتیبانی امور دام در مشهد آغاز شده و شرکت های تعاونی ادارات ، فروشگاه های زنجیره ای و مراکز عرضه مستقیم گوشت و مرغ نیز می توانند با دریافت حواله از مدیریت تنظیم بازار جهاد کشاورزی نسبت تامین و عرضه مرغ و گوشت منجمد اقدام کنند.

سالانه به طور میانگین ۷۱ هزار تن گوشت قرمز و ۱۶۷ هزار تن گوشت مرغ در استان خراسان رضوی تولید می شود این در حالی است که ظرفیت تولید استان بیش از میزان است که با فراهم شدن ظرفیت صادرات امکان استفاده از کل این ظرفیت فراهم می شود.

استان خراسان رضوی حدود شش میلیون جمعیت دارد که سه و نیم میلیون نفر آن در کلانشهر مشهد زندگی می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.