کد خبر : 35355
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1396 - 9:48

برنامه ریزی برای بومی سازی تراکتور سنگین

وزارت صنعت از برنامه ریزی برای بومی سازی تراکتورهای سنگین خبر داد.

وزارت صنعت از برنامه ریزی برای بومی سازی تراکتورهای سنگین خبر داد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات تراکتور را در سال ۱۳۹۵ و نیمه نخست امسال ۲۲۲۰ دستگاه و کمتر از ۱۰ درصد تولید داخلی اعلام کرد و از برنامه ریزی برای بومی سازی تراکتورهای سنگین خبر داد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، در پی انتشار برخی انتقادها به واردات تراکتور، مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: میزان واردات تراکتور کشاورزی به کشور در سال۱۳۹۵و نیمه نخست امسال براساس میزان تناژی سایت گمرک (برحسب تبدیل تن به تعداد) ۱۷۴۰ دستگاه سبک و متوسط و ۴۸۰ دستگاه تراکتور سنگین بود.

به نوشته تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۱۸ ماه ۲۲۲۰ دستگاه وارد شد که در مقایسه با میزان تولید آن (۲۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه) کمتر از ۱۰ درصد است.

در مورد تراکتورهای سنگین وارداتی، امکان ساخت در داخل کشور فراهم نیست و واردات سایر تراکتورها نیز بر اساس تعرفه و طبق قوانین جاری کشور صورت می گیرد.

این مسوول وزارت صنعت اعلام کرد با توجه به ارزیابی بازار، شرکت های داخلی در حال برنامه‌ریزی برای ساخت در مورد تراکتورهای سنگین در داخل کشورند.

همچنین امسال با هدف حمایت از تعمیق ساخت داخل تراکتور، نسبت به افزایش میزان ساخت قطعات منفصل در فصل ۹۸ کتاب مقررات صادرات و واردات از ۳۰ به ۵۰ درصد اقدام شده است.

بیست و یکم اسفندماه ۱۳۹۳ نخستین تراکتور سنگین ساخت داخل با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شرکت تراکتورسازی تبریز رونمایی و خط تولید آن آغاز به کار کرد.

مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران در آیین رونمایی از این محصول با بیان اینکه تاکنون نیاز ۵ درصدی بازار کشور به تراکتور سنگین ازطریق واردات تامین می‌شد، گفت: قیمت تمام شده محصول جدید این شرکت کمتر از ۲میلیارد ریال است؛ در حالی که نمونه خارجی با قیمت بیش از چهار میلیارد ریال در بازار ایران عرضه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.