کد خبر : 37887
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1396 - 21:00

برنامه ای برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی وجود ندارد

برنامه ای برای فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی در کشور وجود ندارد.

برنامه ای برای فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی در کشور وجود ندارد
عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: ۲۴ میلیون جوان بین ۲۰ تا ۳۰ سال در کشور زندگی می‌کنند که عمدتا فارغ التحصیل بخش کشاورزی هستند و متاسفانه هیچ برنامه خاصی برای این افراد وجود ندارد.

 همت الله پیردشتی در همایش ملی تولیدات گیاهان زراعی و باغی در سالن اجتماعات دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: مهم‌ترین چالش پیش‌روی کشاورزی ارگانیک, بخش اقتصادی است.

وی افزود: در حال حاضر عدم بازار فروش و بازاریابی مناسب, منجر به چالش کشاورزی ارگانیک شده است و ما معتقدیم توسعه هیچ کشوری مستلزم تولید اطلاعات نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری اظهار کرد: در ۱۷۹ کشور, برند ارگانیک وجود دارد و انجمن ارگانیک ایران نیز این برند را دارا است, اما به علت وجود برندهای تقلبی ارگانیک در کشور, مردم اعتمادی به ارگانیک بودن ۱۰۰ درصدی محصولات ندارند و این یکی از چالش‌های کشاورزی ارگانیک در حوزه اجتماعی است.

پیردشتی تصریح کرد: ما حلقه و زنجیره به هم پیوسته مانند, خدمات, بازاریابی و برند سازی را برای تولید پایدار نیاز داریم و این ظرفیت و پتانسیل در استان گلستان و مازندران فراوان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری تاکید کرد: ما باید بهره‌وری از نهاده‌ها را افزایش دهیم و نهاده‌های بومی سازگار را جایگزین نهاد های رایج کنیم و کشاورزی را به عنوان یک شغل شناخته و کشاورزان را در حوزه بیمه, کود و نهاده‌ها حمایت کنیم.

پیردشتی یادآور شد: باید کشاورزان به محیط زیست خود آگاه باشند و هر زمانی که کشاورز خود راغب به تشکیل دوره های آموزشی بود, آن زمان در کشاورزی موفق می‌شویم.

عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: ۲۴ میلیون جوان بین ۲۰ تا ۳۰ سال در کشور زندگی می‌کنند که عمدتا فارغ التحصیل بخش کشاورزی هستند و متاسفانه هیچ برنامه خاصی برای این افراد وجود ندارد.

۱۲ مقاله برتر در همایش ملی گیاهان زراعی و باغی ارائه شد

لیلا آهنگری دبیر علمی همایش ملی گیاهان زراعی و باغی هم گفت: نخستین همایش ملی گیاهان زراعی و باغی کشور, به مدت یک روز با حضور ۲۰ داور از دانشگاه‌ها و مرکز تحقیقات کشاورزی مختلف در دانشگاه گنبدکاووس در حال برگزاری است.

وی افزود: ۳۷۸ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۳۴۳ مقاله پذیرفته شده و ۱۲ مقاله نیز امروز به صورت سخنرانی ارائه می شود.

دبیر علمی همایش ملی تولیدات گیاهان زراعی و باغی گفت: این مقالات از استان‌هایی مانند گلستان, مازندران, گیلان, تهران, شاهرود و دیگر استان‌ها ارسال شده و ۲۰ داور از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات کشاورزی مختلف, برای داوری حضور داشتند.

آهنگری تصریح کرد: آفات و بیماری‌های گیاهان زراعی, باغی و دارویی, علف های هرز, زراعت و اصلاح گیاهان, تنش‌های محیطی, بهره وری و کارآیی آب, مکانیزاسیون, محورهای اصلی این همایش است.

وی اظهار کرد: در این همایش ۱۲۰ شرکت کننده از دانشگاه‎های مختلف ۱۲ مقاله برتر را در یک روز به صورت شفاهی ارائه می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.