کد خبر : 41855
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1397 - 13:20

برخی کشاورزان از بیکاری رانندگی می کنند! / نمایندگان بجای تبلیغات دنبال حق کشاورز باشند

این روزها کشاورزی نفس های آخر را می کشد.

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان اصفهان با اشاره به مشکلات فراوان در بخش کشاورزی گفت: این روزها کشاورزی نفس های آخر را می کشد و عملا چیزی برای کشاورزان باقی نمانده است.

محمد صادقی در گفتگو با خبرنگار دهقان نیوز در اصفهان افزود: در حالی که کشاورزان را به مصرف ۹۵ درصد آب کشور محکوم می کنند اما در همین اصفهان حتی یک درصد آب هم طی یکسال اخیر به کشاورزان نداده اند.

وی گفت: بسیاری از کشاورزان اصفهان بدلیل بی آبی نتوانسته اند کشت کنند و سوال ما این است که مسئولین به این فکر نمی کنند که کشاورزان چگونه باید معیشت خانواده را تامین کنند؟! – کشاورزان هم مانند سایر اقشار جامعه زن و بچه دارند و حق و حقوقی دارند و معیشت کشاورزان باید در هر شرایطی تامین شود. مسئولین و نمایندگان مجلس برای یک بار هم که شده خود را جای کشاورزان بگذارند و ببینیم که اگر چند ماه حقوق نگیرند چه عکس العملی نشان می دهند.

وی اظهار داشت: قرار شد از سوی صنایع اصفهان به کشاورزان محروم از کشت، معوض کشت بدهند که به هر کشاورز حدود یک تا سه میلیون تومان دادند که بسیار ناچیز است و هیچ دردی را دوا نمی کند. نمایندگان مجلس هم این وسط سعی کردند این معوض کشت را حاصل پیگیری های خود نمایش دهند و به نوعی دنبال این بودند که از آب گل آلود ماهی بگیرند و برای خود رای جمع کنند در حالی که اینطور نیست و استاندار اصفهان در این زمینه پیگیری زیادی داشته اند. متاسفانه برخی نمایندگان استان برای جذب رای استاد موج سواری هستند.

وی عملکرد مهرعلیزاده استاندار اصفهان را در راستای پیگیری حق و حقوق کشاورزان استان قابل تقدیر برشمرد و گفت: اگر چه استاندار محترم تلاش های زیادی داشته ولی طبیعی است که به تنهایی نمی تواند حلال مشکلات باشد و انتظار می رود نمایندگان بجای کارهای تبلیغاتی خود در کنار استاندار باشند و حق و حقوق واقعی کشاورزان را بگیرند. برای نمونه طی ماههای اخیر استاندار پیگیر بخشودگی جرایم و دیرکرد وام های کشاورزان است ولی در نهایت این نمایندگان مجلس هستند که باید این موضوع را مصوب کنند.

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان اصفهان گفت: بنده معتقدم اگر نمایندگان مجلس پیگیر حق و حقوق کشاورزان بودند مطمئن باشید وضع کشاورزان اینگونه نبود.

صادقی در پایان به دهقان نیوز گفت: بسیاری از کشاورزان اصفهان بدلیل بی آبی و نداشتن صرفه اقتصادی انگیزه ای برای ماندن در کار کشاورزی ندارند و ترجیح می دهند با فروش زمین های خود رهسپار شهر و حاشیه شهرها شوند و به شغل های کاذبی مانند رانندگی و کارتن جمع کنی روی بیاورند که اصلا در شان این قشر نیست.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.