کد خبر : 46904
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 دی 1397 - 10:46

برخی مانع تولید کشاورزی می‌شوند / نباید با ادعای خشکسالی جلوی کار کشاورزان را بگیریم / کشاورزان به ما درس ما می‌توانیم دادند

آیا درست است که چشم به دست بیگانه‌ها داشته باشیم.

کشاورزان به ما درسی داده‌اند که باید همیشه آن را همراه داشته باشیم و آن این است که ما می‌توانیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخی افراد از سر دلسوزی برای محیط زیست، محدودیت‌هایی را برای تولید ایجاد می‌کنند و گفته‌اند نباید تولید انجام شود. آن هم در شرایطی که کشور تحریم است و ما نمی‌توانیم به بازارهای جهانی چشم داشته باشیم.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایلنا، محمود حجتی در سی و سومین مراسم انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی اظهار کرد: کشاورزان به ما درسی داده‌اند که باید همیشه آن را همراه داشته باشیم و آن این است که ما می‌توانیم. این توانایی ما در سایه تلاش، بکارگیری علم و دانش و تکنولوژی و ابزار میسر می‌شود. هر دانشی که در کشاورزی می‌توانستیم به آن برسیم به کار گرفته شده تا به بهترین میزان برسیم.

 

وی افزود: اگر یک‌سوم میزان رکوردی که افرادی نمونه در تولید داشتند در متوسط ملی به آن می‌رسیدیم‌، اوضاع کشور بهتر بود. ما به دنبال چگونگی مصرف آب هستیم در حالی که برخی فکر می‌کنند ما در حال فشار به سفره‌های زیرزمینی هستیم. اگر ما از نمونه ها درس بگیریم هیچ مشکلی در کشور نخواهیم داشت.

 

حجتی با اشاره به این نکته که برخی افراد مانع تولید محصولات کشاورزی می‌شوند، اذعان داشت: برخی افراد از سر دلسوزی برای محیط زیست محدودیت‌هایی را برای تولید ایجاد می‌کنند و گفته‌اند نباید تولید انجام شود آن هم در شرایطی که کشور ما تحت تحریم دشمنان است. آیا درست است که ما چشم ببندیم و تلاش نکنیم و در بازارهای جهانی به دنبال غذای خود بوده و چشم به دست بیگانه‌ها داشته باشیم.

 

وی با اشاره به میزان تولید گندم نمونه کشور عنوان کرد: در بحث گندم نمونه کشوری ما ۱۳ تن در هکتار تولید داشته در حالی که متوسط کشور ۳۱۰۰ تن است. گندم قوت اصلی ما است و کشاورزان ما با تلاش گندم را از ۷ میلیون تن واردات به خودکفایی رسانده‌اند و در حال حاضر ما دیگر نیازی به واردات نداریم و هر سال وضعیت ما بهتر از سال گذشته است.

 

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اما در بسیاری از محصولات هنوز نیاز به واردات داریم و با این فشارهایی که دشمنان بر ما تحمیل کرده‌اند نگرانی‌هایی را برای تامین این محصولات داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.