کد خبر : 33815
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1396 - 11:05

برخی امورات دولتی به نظام صنفی کشاورزی واگذار شود / سود تسهیلات در کشاورزی بالاست

جهاد کشاورزی بخشی از امور را به نظام صنفی کشاورزی واگذار کند.

جهاد کشاورزی بخشی از امور را به نظام صنفی کشاورزی واگذار کند.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان البرز گفت: در حالی که قرار بود با تاسیس نظام صنفی کشاورزی، برخی امور به این تشکل واگذار شود اما متاسفانه می بینیم که هیچ اقدامی برای تحقق سیاست های اصل ۴۴ و واگذاری امور به نظام صنفی کشاورزی انجام نشده است.

فرشید ترابی در گفتگو با دهقان نیوز اظهار داشت: در طول این سالهایی که از تاسیس نظام صنفی کشاورزی می گذرد، این سازمان یک تشکل حقوقی بوده و در سالهای گذشته هیچ اموری از بخش دولتی به آن واگذار نشده است در حالی که انتظار می رود جهاد کشاورزی بخشی از امور تصدی گری خود را کاهش داده و به نظام صنفی کشاورزی واگذار کند.

وی با انتقاد از میزان سود تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی گفت: اکنون که سود بانکی کاهش پیدا کرده است انتظار داریم در نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی هم تجدید نظر شود.

وی گفت: نباید شرایط بخش کشاورزی را با بخش صنعت مقایسه کرد. نرخ سود بخش کشاورزی باید کاهش یابد تا جامعه کشاورزی مورد حمایت قرار گیرد.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان البرز افزود: با نرخ ۱۸ درصد و حتی بیشتر از آن عملا نمی توان به حمایت از کشاورزی امیدوار بود چرا که کشاورزان نمی توانند اقساط خود را پرداخت کنند و معوقات آنها زیاد می شود.

ترابی گفت: نرخ سود بانکی در بخش کشاورزی در اکثر کشورهای دنیا حدود ۲ تا ۴ درصد است و انتظار می رود برای حمایت از کشاورزان ایرانی و حمایت از تولید داخل، در نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی تجدید نظر شود و شاهد کاهش آن باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه تولید در کشاورزی تابع شرایط مختلفی است و قابل مقایسه با صنعت نیست به دهقان نیوز گفت: بخش کشاورزی در ایران دارای توازن مناسبی نیست بگونه ای که کشاورز در یک سال زراعی سود خوبی از تولید دارد و در سال دیگر بدلیل شرایط آن سال متحمل ضرر و زیان می شود و عملا کشاورزان درآمد ثابت و مشخصی ندارند که برای پرداخت اقساط تسهیلات بانکی خود برنامه ریزی کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.