کد خبر : 22529
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1395 - 20:33

برخورد قانونی با صاحبان زنبورستان های بدون مجوز

وجود زنبور عسل نیز سبب افزایش تولید محصولات کشاورزی ، باغی و تولید علوفه در کشتزارها و مراتع و افزایش پوشش در عرصه های جنگلی می شود.

وجود زنبور عسل نیز سبب افزایش تولید محصولات کشاورزی ، باغی و تولید علوفه در کشتزارها و مراتع و افزایش پوشش در عرصه های جنگلی می شود.

با صاحبان زنبورستان های بدون مجوز در تنکابن برخورد قانونی می شود

عقیل استادی افزود: شهرستان تنکابن به دلیل داشتن موقعیت ممتاز برای زنبورداری همه ساله میزبان زنبورداران استان های اردبیل ، تهران ، گیلان و شرق مازندران برای تولید عسل است .
وی گفت : تمامی زنبورداران مهاجر باید با گواهی بهداشتی وارد منطقه شوند و برای جلوگیری از انتقال بیماری نیز بازرسی روزانه از زنبورستان انجام می گیرد و در صورت نداشتن گواهی بهداشتی با صاحبان این زنبورستان ها برخورد قانونی می شود.
مدیر جهادکشاورزی تنکابن خاطر نشان کرد : امسال ۳۴۲ تن عسل از ۴۶۰ واحد زنبورداری با ۳۳ هزار و ۷۸۸ کندو زنبور عسل در تنکابن تولید شده است.
به گفته وی، در سال گذشته بیش از ۴۰۴ تن عسل با ارزش اقتصادی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.
بر اساس آمارهای رسمی استان مازندران به لحاظ تعداد زنبور رتبه چهارم ، تعداد کندو رتبه پنجم و میزان تولید عسل رتبه ششم کشور را دارد.
مدیر جهاد کشاورزی تنکابن تصریح کرد : تنوع فلور گیاهی شهد زا در مناطق مختلف مازندران و اختلاف ارتفاع سبب شده تا این گیاهان با فاصله زمانی مطلوبی از یکدیگر شروع به گلدهی کنند به طوری که اغلب زنبورداران با آگاهی و تجربه لازم در این زمینه ، با کوچ زنبورستان ها به مناطق مختلف دشتی، جنگلی و کوهستانی بهره برداری به هنگام و خوبی دارند که منجر به تولید انواع مختلف عسل در سطح استان می شود.
به گفته استادی ، وجود زنبور عسل نیز سبب افزایش تولید محصولات کشاورزی ، باغی و تولید علوفه در کشتزارها و مراتع و افزایش پوشش در عرصه های جنگلی می شود.
نخستین جشنواره عسل طبیعی مازندران سال گذشته با هدف عرضه مستقیم انواع عسل طبیعی ، معرفی و عرضه سایر محصولات و فرآورده های زنبور عسل ، ترویج فرهنگ سلامت غذایی و ترویج فرهنگ اشتغال و کارآفرینی در شهرستان بابلسر برگزار شد.
شهرستان ۱۶۲ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.