کد خبر : 37753
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1396 - 13:08

برای افزایش بهره وری از مهندسان کشاورزی استفاده کنید / سیستم دانشگاهی رشته های کشاورزی ضعف دارد

هدف اصلی نظام مهندسی کشاورزی، ساماندهی نیروی متخصص کشاورزی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایران گفت: از مجموع حدود ۴.۵ میلیون بهره بردار کشاورزی، ۰.۸ درصد تحصیلات دانشگاهی مرتبط با کشاورزی دارند که باید این آمار را ارتقا دهیم.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از مهر، احمد کبیری در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی اظهار داشت: توسعه مهندسی کشاورزی از اقدامات مهم دولت در چند سال اخیر بوده است.

وی بیان کرد: هدف اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی، ساماندهی نیروی متخصص کشاورزی است که نیروهای فارغ التحصیل رشته های کشاورزی در یک فرایند برنامه ریزی شده برای استغال در بخش های مختلف کشاورزی به کار گمارده شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایران با اشاره به تدوین نظام جامع دامپروری، قانون افزایش بهره وری کشاورزی در کشور گفت: با وجود ۴.۵ میلیون بهره بردار کشاورز در کشور باید دانش کشاورزی را به سمت واحدهای بهره برداری کشاورزی ببریم.

کبیری خاطرنشان کرد: از مجموع حدود ۴.۵ میلیون بهره بردار کشاورزی، هشت دهم درصد تحصیلات دانشگاهی مرتبط با کشاورزی دارند که باید این آمار را ارتقا دهیم.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در عرصه کشاورزی و آموزش، ضعف سیستم دانشگاهی رشته های کشاورزی است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی مهارت ورود به عرصه کشاورزی را ندارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایران یادآور شد: اکنون ایران در بین کشورهای در حال توسعه از نظر اقتصادی رتبه ۲۷ اما در تسهیل فضای کسب و کار وضعیت خوبی نداریم به طوری که در سال ۲۰۱۷ رتبه ۱۲۰ جهان بودیم.

کبیری ادامه داد: ناچار هستیم کشاورزی را با عنصر دانش به پیش برده و برای افزایش بهره وری از مهندسان کشاورزی در کنار کشاورزان زحمتکش استفاده ببریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.