کد خبر : 33826
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1396 - 11:29

بخش کشاورزی شکننده است / توسعه گلخانه در دستور کار است

گلخانه ها از لحاظ عملکرد در هکتار و بازدهی مطلوب هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: امسال ۲۲ میلیون تن محصولات باغی در کشور تولید می شود

به گزارش ایرنا، «محمدعلی طهماسبی» در حاشیه نخستین کنفرانس بین المللی و دهمین کنگره ملی علوم باغبانی ایران که در محل دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: تنوع تولید انواع محصولات باغبانی در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده به شکلی که انواع محصولات گرمسیری، سردسیری، میوه‌های دانه‌دار و خشکبار در این کشور قابل تولید است.
به گفته وی، در دولت یازدهم چند طرح در زمینه استفاده از این استعدادها در دستور کار قرار گرفته است.
معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی اظهار داشت: به دلیل محدودیت منابع آبی در برنامه‌های ششم و هفتم توسعه قرار است، ۴۸ هزار هکتار به سطح گلخانه های کشور اضافه شود.
وی اظهارداشت: به دلیل شکنندگی بخش کشاورزی کشور با دلیل محدودیت منابع آبی، توسعه گلخانه ها در دستور کار قرار گرفته و قرار است محصولات آب‌بری مانند سبزی و صیفی به محیط‌ های کنترل‌شده گلخانه‌ها انتقال یابد زیرا گلخانه ها از لحاظ عملکرد در هکتار و بازدهی مطلوب هستند.
طهماسبی یکی دیگر از طرح‌ها را احیای اراضی شیب‌دار کشور عنوان کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه قرار است ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی از آب سبز استفاده شود.
وی تصریح کرد: طرح اراضی شیب دار در مناطقی که به طور عمده بارندگی بالای ۴۰۰ میلی‌متر داشته باشند همانند مناطق شمالی کشور در قالب اقتصاد مقاومتی این طرح اجرا می‌شود که می‌تواند اشتغال‌زایی زیادی را در پی داشته باشد.
به گزارش ایرنا ، نخستین کنفرانس بین‌المللی و دهمین کنگره ملی علوم باغبانی ایران با حضور محمود حجتی وزیر کابینه دوازدهم وزارت جهاد کشاورزی و اساتید باغبانی کشورهای خارجی و داخلی در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس آغاز به‌کار کرد.
این کنفرانس بین‌المللی با آرائه آخرین دستاوردهای بخش باغبانی تا ۱۶ شهریور ماه برپاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.