کد خبر : 52
تاریخ انتشار : شنبه 4 آبان 1398 - 8:53

رییس نظام صنفی کشاورزی استان قم گفت:

بحران کمبود کود در بخش کشاورزی / شرکت خدمات حمایتی کشاورزی روشنگری کند

بحران کمبود کود در بخش کشاورزی / شرکت خدمات حمایتی کشاورزی روشنگری کند
کمبود کود شیمیایی در روزهای اخیر در حال تبدیل شدن به یک بحران در بخش کشاورزی است.

انتظار داریم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با روشنگری های خود اعلام کند که مشکل کمبود کود شیمیایی در کجاست و چه کسی با کارشکنی های خود می خواهد این بحران را در بخش کشاورزی ادامه دهد.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان قم گفت: کمبود کود شیمیایی در روزهای اخیر در حال تبدیل شدن به یک بحران در بخش کشاورزی است.

پیمان عالمی در گفتگو با دهقان نیوز در قم گفت: در حالی که زمان کاشت محصولات استراتژیک مانند گندم، جو و کلزا فرا رسیده است ولی طی روزهای اخیر کشاورزان برای تامین کودهای مورد نیاز کشت پاییزه بویژه کود فسفات با مشکل روبرو شده اند.

وی گفت: از آنجایی که تولید این محصولات رابطه مستقیمی با امنیت غذایی دارد لذا هر گونه مشکلی در تامین کود مورد نیاز کشاورزان می تواند خطر جدی برای امنیت غذایی بشمار آید.

وی گفت: در حالی که بنظر می رسد شرکت خدمت حمایتی کشاورزی بودجه لازم را برای خرید کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان ندارد گفت: انتظار داریم مسئولین با جدیت به این موضوع ورود کرده و در اسرع وقت این مشکل را رفع کنند.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان قم به دهقان نیوز گفت: وجود این بحران در بخش کشاورزی آن هم در شرایطی که بر رونق تولید و حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی تاکید می شود عجیب و دور از انتظار است. در واقع انتظار نداشتیم در این برهه از زمان برای کشت های استراتژیک چنین مشکلی بوجود بیاید.

عالمی گفت: با تداوم این مشکل باید شاهد روند کاهشی تولید این محصولات مهم کشاورزی باشیم.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سالهای گذشته برای تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان گفت: البته انتظار داریم این شرکت با روشنگری های خود اعلام کند که مشکل کمبود کود شیمیایی در کجاست و کدام دستگاه و وزارتخانه با کارشکنی های خود می خواهد این بحران را در بخش کشاورزی ادامه دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.