کد خبر : 27819
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1395 - 12:26

با وجود محدودیت‌ منابع مالی، پول گندم پرداخت شد / با مدیریت می‌توانیم افزایش تولید داشته باشیم

افزایش تولید گندم به مدد بارش‌های مناسب، عنایت خداوند و زحمات کشاورزان است.

افزایش تولید گندم به مدد بارش‌های مناسب، عنایت خداوند و زحمات کشاورزان است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: داشته‌هایمان در کشور بسیار بیشتر از نداشته‌هایمان است و اینکه برخی می‌گویند در منطقه‌ای کم آب و خشک قرار داریم، بهانه‌ای برای تنبلی و بی‌کفایتی است وگرنه با مدیریت می‌توانیم افزایش تولید داشته باشیم.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از فارس، محمود حجتی در جشن برداشت محصول که در سالن اجلاس سران در تهران با حضور رئیس جمهور کشورمان برگزار شد، گفت: علی‌رغم همه محدودیت‌هایی که دولت یازدهم در منابع مالی و اعتبارات با آن مواجه بود، پرداخت پول گندم به کشاورزان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه امسال دولت ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران باید در نظر می‌گرفت، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال ۹۲ این رقم ۴ هزار میلیارد تومان بود، یعنی دولت حدود ۴ برابر باید بودجه برای این امر اختصاص می‌داد.

حجتی با تاکید بر اینکه تولید محصولات کشاورزی را هم برای نگهداری از محیط زیست و هم برای ایجاد اشتغال و ثروت ملی ادامه خواهیم داد، افزود: صادرات محصولات کشاورزی را هم تقویت خواهیم کرد و باید روزی برسد که در بخش محصولات باغی در بازارهای جهانی حرف برای گفتن داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از برخی سخنان مبنی بر اینکه کشور خشک و کم ‌آبی هستیم، تصریح کرد: اما نباید این حرف را با تنبلی یا بی‌کفایتی خودمان ادامه دهیم.

وی به کشور هلند به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت: این کشور مساحتش به اندازه سه استان شمالی ما است و ۱۷ میلیون نفر جمعیت در ۴۲ هزار هکتار مترمربع زندگی می‌کنند، ولی ۸۲ میلیارد یورو صادرات محصولات کشاورزی این کشور است که دومین کشور صادرکننده محصولات کشاورزی بعد از آمریکا است.

حجتی تاکید کرد: که اگر از آب و خاک‌مان استفاده کنیم، قطعا ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که باید داشته‌‌هایمان را مدیریت کنیم، چرا که کسری‌ها زیاد است، اما داشته‌هایمان خیلی بیشتر از نداشته‌هایمان است.

به گفته حجتی موضوع پایداری در بخش کشاورزی یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کنیم و به سادگی از آن عبور نکنیم.

وی افزایش تولید گندم را به مدد بارش‌های مناسب عنایت خداوند و زحمات کشاورزان دانست و اظهار امیدواری کرد، تا پایداری در تولیدات محصولات کشاورزی به ویژه گندم ادامه یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.