کد خبر : 53615
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 فروردین 1399 - 15:12

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی در گفتگو با دهقان نیوز:

با تغییر وزیر کشاورزی انتظار معجزه نداشته باشید / عامل بیچارگی کشاورزی، وزارت صمت است / صمت به نفع بخش کشاورزی تصمیم نمی گیرد / نمایندگان مجلس در کنار کشاورزان نبودند!

با تغییر وزیر کشاورزی انتظار معجزه نداشته باشید / عامل بیچارگی کشاورزی، وزارت صمت است / صمت به نفع بخش کشاورزی تصمیم نمی گیرد / نمایندگان مجلس در کنار کشاورزان نبودند!

وزارت صمت به نفع تولیدکننده بخش کشاورزی تصمیم نمی گیرد.

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی کشور در امور دام گفت: با تغییر وزیر جهاد کشاورزی انتظار معجزه برای بخش کشاورزی نداشته باشید.

سید موسی رهنمایی در گفتگو با دهقان نیوز با انتقاد از سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه هیچ گاه به نفع تولیدکننده بخش کشاورزی تصمیم نمی گیرد و فقط به فکر خودشان هستند.

وی با اشاره به قانون نظام جامع دامپروری کشور گفت: در ماده ۱۹ این قانون اعلام شده که در صورت وجود مازاد تولید محصولات دامی اعم از خام و فراوری شده، دولت موظف است شرایط حضور تولیدکنندگان در بازارهای جهانی را تسهیل نماید همچنین زمینه های گسترش بورس کالاهای کشاورزی به محصولات دامی را فراهم نماید و صادرکنندگان این محصولات مشمول جایزه صادراتی نیز خواهند گردید.

وی افزود: ولی می بینیم که عملا این قانون توسط وزارت صمت اجرا نمی شود و این روزها می بینیم که مقادیر زیادی شیر در دامداری ها دپو شده است و دامداران با مشکل تحویل شیر روبرو هستند. در واقع وزارت صمت دقیقا خلاف قانون عمل می کند.

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی کشور در امور دام به دهقان نیوز گفت: حتی در قانون فوق گفته شده که برای صادرکنندگان جایزه در نظر گرفته شود ولی ما انتظار جایزه را نداریم حداقل عرصه را برای صادرات فرآورده های دامی تنگ نکنید. متاسفانه وزارت صمت به بهانه دفاع از مصرف کننده، شرایط صادرات محصولات دامی را سخت می کند و نتیجه اش می شود این که امروز با مازاد تولید شیر خام، شیر خشک و سایر محصولات روبرو هستیم.

رهنمایی گفت: در حال حاضر با انباشت شیر خشک روبرو هستیم که عملا فضای خوبی را برای کارخانجات محصولاتی مانند پنیر ایجاد کرده و این کارخانجات هر طوری می خواهند با تولیدکنندگان شیر خشک رفتار می کنند.

وی افزود: بی مهری های وزارت صمت در سال گذشته که سال رونق تولید بود ضربه بزرگی به تولیدکننده های فراورده های دامی زد و تداوم این سیاست ها نیز باعث خواهد شد جلوی جهش تولید در این بخش گرفته شود.

وی در بخشی دیگر با تاکید بر اینکه ریشه بیچارگی بخش کشاورزی در واقع وزارت صمت است به دهقان نیوز گفت: با تغییر وزیر جهاد کشاورزی انتظار معجزه نداشته باشید. باید نمایندگان در مجلس آینده دنبال این باشند که قانون انتزاع را به وزارت جهاد کشاورزی برگردانند.

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی کشور در امور دام عملکرد نمایندگان در مجلس دهم را در کل ضعیف برشمرد و گفت: اکثر نمایندگان مجلس دهم در کنار کشاورزان نبودند. از کشاورزان انتظار می رود نسبت به نمایندگان جدید مجلس مطالبه گر باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.