کد خبر : 24056
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1395 - 21:50

راه اندازی باشگاه کشاورزان / کشاورزان کارت اعتباری می گیرند

باشگاه کشاورزان با اهدافی از جمله ارائه مشاوره فنی به کشاورزان، انجام آزمون خاک، سفارش نهاده های کشاورزی، ارائه کارت اعتباری برای توزیع نهاده های کشاورزی و … راه اندازی شد.

سامانه ۱۵۵۹ و باشگاه کشاورزان آذربایجان غربی راه اندازی شد

 

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آیین راه اندازی این باشگاه در ارومیه گفت: این استان با تولید ۵۰ نوع محصولات زراعی ظرفیت های فراوانی در زمینه تولید محصولات کشاروزی دارد.
اسمعیل کریم زاده افزود: هم اکنون تناسبی بین میزان برداشت و رکورد محصولات تولیدی در استان وجود ندارد و این امر افزایش بهره وری را در بخش کشاورزی الزامی نشان می دهد.
وی بیان کرد: میزان بهره وری در بخش چغندرقند بسیار کمتر از سایر محصولات است و فاصله بین متوسط عملکرد در هکتار و رکورد تولیدی سه برابر است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: با انتقال روش های بهره وری بیشتر در کشاورزی می توان به میزان ۲۰ درصد افزایش تولید در سطح مزارع را شاهد بود.
کریم زاده اضافه کرد: از هر ابزاری که بتواند بخش کشاورزی را در راستای بهره گیری بیشتر از ظرفیت ها یاری کند، باید استفاده کرد تا محصولات با کیفیت و بیشتری را از اراضی برداشت کرد.
مقصود قربانی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آیین اظهار کرد: هم اکنون ۳۰ درصد تولیدات بخش کشاورزی ضایعات است و ضایعات در کشور ما، ۲٫۵ برابر سایر نقاط دنیاست.
وی بیان کرد: به کار گیری نادرست نهاده ها یکی از مشکلات عمده بخش کشاورزی در آذربایجان غربی است.
قربانی اضافه کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزان استان با چندین مولفه در سال های اخیر وارد میدان فعالیت شده است تا نسبت به راهنمایی و آموزش کشاورزان اقدام کند.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: در بخش نهاده های کشاورزی چندین موضوع از جمله نحوه، زمان و میزان مصرف مطرح است که در صورت توجه کشاورزان به این موارد می توان شاهد موفقیت در این بخش بود.
وی با بیان اینکه در بخش سبد کود کارگزاران نیز اقداماتی انجام شده است، اظهار کرد: کارگزاران کودهای مجاز در اختیار داشته و برای توزیع به کشاورزان آمادگی کامل دارند.
قربانی ادامه داد: امسال ۱۳٫۵ تن بذر کلزای اصلاح شده در آذربایجان غربی توزیع می شود که از نظر کیفیت بسیار مطلوب است.
وی اضافه کرد: در توزیع بذر آفتابگردان نیز بذر خارجی به متقاضیان ارائه می شود و درصدد هستیم تا حد امکان بذور با کیفیت تولید شود که این امر در بخش گندم نهادینه شده است.
قربانی افزود: باشگاه کشاورزان آذربایجان غربی با اهدافی از جمله ارائه مشاوره فنی به کشاورزان، انجام آزمون خاک، سفارش نهاده های کشاورزی، ارائه کارت اعتباری برای توزیع نهاده های کشاورزی، ارائه اطلاعات هواشناسی و دریافت انتقادات و پیشنهادات از طریق سامانه ۱۵۵۹ راه اندازی شد.
وی اظهار کرد: تاکنون نیز ۵۰۰ نفر برای عضویت در این باشگاه اعلام آمادگی کرده اند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۲۳۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که با تولید سالانه ۵٫۵ تا ۶ میلیون تن انواع محصولات زراعی از سطح ۸۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان امرار معاش می کنند.
ارائه اطلاعات مورد نیاز این افراد می تواند گام مهمی در راستای انتقال اطلاعات روز و فن آوریهای نوین به این بخش باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.