کد خبر : 190
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مهر 1394 - 13:21

بازنشستگی پیش از موعد روستاییان مُسن

دهقان نیوز / در پی اعطای مجوز ایجاد کارگزاری بیمه روستاییان و عشایر به افراد حقیقی هستیم که کارگزارن موفق در این بحث در اولویت قرار دارند و سپس به افراد متقاضی واگذار می شود.

 

دهقان نیوز / در پی اعطای مجوز ایجاد کارگزاری بیمه روستاییان و عشایر به افراد حقیقی هستیم که کارگزارن موفق در این بحث در اولویت قرار دارند و سپس به افراد متقاضی واگذار می شود.

 

 

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در پی اعطای مجوز ایجاد کارگزاری بیمه روستاییان و عشایر به افراد حقیقی هستیم که کارگزارن موفق در این بحث در اولویت قرار دارند و سپس به افراد متقاضی واگذار می شود.

 

محمد رضا رستمی در جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و جایگاه خوب همدان در کشور و زیر ساخت های توسعه ای، انتظار می رود در زمینه بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر رشد داشته باشیم.

 

وی گفت: در زمینه بیمه روستاییان و عشایر استان همدان با پوشش ۳۰ درصدی جمعیت رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: صندوق بیمه رویکرد نوینی به منظور توسعه انسانی در بخش کشاورزی و روستایی دارد.

 

وی با بیان اینکه در خصوص بیمه دو رویکرد دنبال می شود، گفت: رویکرد مساعدت اجتماعی از طریق پرداخت مستقیم پول و رویکرد جدید با عنوان مشارکت در بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر دنبال می شود.

 

رستمی به ایجاد صندوق با رویکرد مشارکت اشاره کرد و افزود: از ۶ میلیون خانوار روستایی و عشایر یک میلیون و ۳۵ هزار نفر زیر پوشش صندوق بیمه هستند.

 

وی پیش بینی پوشش کل جامعه ۶ میلیون نفری را طی دو سال عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل اختیاری بودن بیمه پیش بینی ها رشد کمی داشت و ارتباط برای معرفی و توسعه بیمه فقط از طریق ارتباط روابط عمومی با روستا بوده که کار دشواری بود.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: با توجه به گرانی ابزار تبلیغی باید از صدا و سیما و سایر ابزار های تبلیغاتی برای توسعه بیمه استفاده کنیم.

 

وی گفت: تعداد روستا ها بسیار و با پراکندگی بالاست و اعتماد برای بیمه کم است که باید از ابزار های دیگر مانند ابزار چهره به چهره که همان کارگزاران هستند استفاده کنیم.

 

رستمی حق بیمه روستایی قابل پرداخت را ۱۵ درصد درآمد سالیانه روستاییان دانست و گفت: پنج درصد این میزان توسط بیمه شده و ۱۰ درصد توسط دولت پرداخت می شود که نشان از نگاه ویژه دولت به این رویکرد است.

 

وی خاطر نشان کرد: تاکنون منابع خوبی از دولت به صندوق بیمه روستائیان و عشایر پرداخت شده و در سال های آینده نیز در صورت رفع مشکلات اعتباری حمایت های خوبی را شاهد خواهیم بود.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: تأمین آینده روستاییان مسن و از کارافتاده وظیفه صندوق است و باید صندوق و خدمات آن را تا حد امکان معرفی کنیم.

 

وی با بیان اینکه استان همدان سال گذشته در بیمه افراد جدید و غیر تمدیدی رتبه سوم را داشته، اظهار کرد: مقامات استانی به ویژه فرمانداران و بخش داران باید در معرفی صندوق تلاش کنند و ما نیز در سفر های استانی این مهم را پیگیری می کنیم.

 

رستمی با اشاره به اینکه زحمات کارگزاران دیده شده و به وزیر ابلاغ می شود، یاد آور شد: برخی استان ها در بیمه روستاییان و عشایر ضعیف عمل کرده اند و کمتر از ۱۰ درصد بیمه شده داشتند.

 

وی تأکید کرد: مشکلی در اعطای مجوز ایجاد صندوق در بخش های مختلف از جمله باغداران و سایر بخش ها نداریم و متقاضیان واجد شرایط می توانند برای ایجاد صندوق مراجعه کنند.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیان داشت: در پی اعطای مجوز ایجاد کارگزاری بیمه روستاییان و عشایر به افراد حقیقی هستیم که کارگزاران موفق در این بحث در اولویت قرار دارند و سپس به افراد متقاضی واگذار می شود.

 

وی ادامه داد: ابهامات موجود در خصوص بیمه در شهر های کمتر از ۲۵ هزار نفر و شاغلان فصلی رفع و بخشنامه ای در این خصوص نیز ماه گذشته به شهرستان ها ابلاغ شد.

 

رستمی در پاسخ به پیشنهاد یکی از حاضران در خصوص روستا گردشی، گفت: به منظور توسعه پوشش بیمه صندوق آماده کمک هستیم و از بحث روستا گردشی نیز استقبال می کنیم.

 

وی با اشاره به خشکسالی تصریح کرد: سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت خشکسالی مطرح کردیم که به دلیل مشکلات اعتباری موافقت نشد.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: در برنامه ششم توسعه سه برنامه آب، محیط زیست و صندوق های بیمه ویژه دیده شده است.

 

وی گفت: در خصوص بازنشستگی پیش از موعد روستاییان مسن نیز نظرات مطرح و منابع مای تأمین کننده مشخص و این طرح به مجلس ارائه شده که منتظر بررسی و تصویب طرح هستیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.